לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המיסיה הפרבוסלבית בישראל


מאת: נ. זבילביץ
פורסם: חרות | ספרות ואמנות - חרות (עמוד 5) - 24/03/1961 (יום ששי)
הפאטריארכיה הפרבוסלבית הוציא ספר על הכנסיה הפרבוסלבית ברוסיה הסובייטית. הספר שיצא בכמה שפות, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית, מכיל חומר רב על מעמדה של הכנסיה ברוסיה הסובייטית התופסת מקום חשוב ומכובד ברוסיה. כמו כן מסופר באותו הספר על שמונה סמינרים לכמרים העומדים לרשותה של הכנסיה, שתי אקדמיות לתיאולוגיה פרבוסלבית, הרבה מנזרים, כתב-עת קבוע של הפטריארכיאט, בתי חרושת לתשמישי הפולחן של הכנסיות כגון נרות-שעוה, איקונין, צלבים ובגדי כמרים, דפוס מיוחד עומד לרשותה לשם הדפסת ספרי תפילה ופולחן. הספר שהופיע מלווה תמונות רבות המנציחות כנסים של כמרים ואנשי דת, טקסים דתיים, ותפילות המתקיימות בהשתתפותם של נציגי הממשלה הסובייטית.
בין השפות שלומדים בסמינרים ובאקדמיות של הכנסיה מחוץ לרוסית, גם לטינית, יוונית ועברית. באחת התמונות בשיעור לעברית רואים אנו את האלף-בית המרובע וכן פרשה שלמה מספר בראשית. בספר זה מובא גם פרק מיוחד על המיסיה הרוחנית הפרבוסלבית בישראל.

הספר מציין ומדגיש, כי עם קום המשטר הסובייטי והדת הופרדה מן המדינה, השתחררה הכנסיה מן האפוטרופסות של הצארים ... וקיבלה את האוטונומיה שלה ...וכן חודש הפטריארכיאט שמאות בשנים לא היה קיים ברוסיה הצארית.

אלה שביקרו אצל הארכי מנדריט אוגוסטין ראש הכנסיה הפרבוסלבית החדש המתגורר בירושלים, מספרים כי התכבדו בספר זה עם הקדשות חמות מאת הארכימנדריט ובאחת ההקדשות שניתנה לרב ירושלמי רשם הארכימנדריט אוגוסטין באותיות רוסיות: "ירושלים עיר הקודש" ... הארכימנדריט שימש בעבר כראש מנזר ידוע ברוסיה הסובייטית.

כן נמסר לנו כי בקבלת הפנים שערך אוגוסטין לכבוד "יום השם" של הפאטריארך סרגיי בן 84 הנמצא במוסקבה, שחל בשבת ובכדי לא לפגוע ברגשותיהם הדתיים של המוזמנים היהודים למסיבה זו, דחה אותה באישור השלטונות של הכנסיה ליום חול, נערך שולחן מיוחד כשר עבור הקרואים היהודים ועליו היה כתוב "כשר בהשגחת הרבנות הראשית" ...

באותה קבלת הפנים השתתף גם שגריר רוסיה בישראל מר בודרוב, שאמר כי הוא נמצא במצב מאושר וטוב, כי יכול להנות משני השולחנות גם יחד ... והיהודים שלנו היו מוכרחים להתספק בקוויאר אדום ... ולא נגעו בשחור המופק מדגים טמאים ...

בפגישות השונות שנערכות עם הארכימנדריט אוגוסטין משתתף תמיד מזכירו בדרגת כומר, וכן מר נ. קוליקוב האדמיניסטרטור של הרכוש השייך לכנסיה הפרבוסלבית בישראל שהוא איש חילוני ולא כומר ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות ספרות ואמנות - חרות 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | מגרש הרוסים ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות