לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בניו-יורק ובלנינגרד תופיע קונקורדנציה של תלמוד ירושלמי


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 24/04/1961 (יום שני)
קונקורדנציה של התלמוד הירושלמי עומדת להופיע בארצות הברית ותיערך ע"י מר משה קוסובסקי מירושלים, בנו של הרב חיים יהושע קוסובסקי ז"ל מחבר הקונקורדנציה של התלמוד הבבלי.

ראשי הסמינר ע"ש שכטר בניו-יורק הפרופסורים שאול ליברמן ואליעזר פינקשטיין הזמינו את מר משה קוסובסקי לשמש כעורכה של הקונקורדנציה לאחר שהוא השלים וגמר באחרונה את הקונקורדנציה על התוספתא והמשנה. כפי שנודע לנו הסכים מר קוסובסקי להצעה זו והיום הוא יצא לארצות הברית למטרה זו.

ממקורות מוסמכים נודע לנו כי גם הפרופ' א. וויניקוב העומד בראש הקתדרה לעברית ומדעי היהדות באוניברסיטה של לנינגראד עוסק זה שנים במפעל דומה והוא חיבור של קונקורדנציה של התלמוד הירושלמי. לפרופ' וויניקוב העומד בראש מכון זה צוות של מומחים במדעי היהדות והם הדוצנטית קלבדיה סטארקובה המומחית למגילות הגנוזות, הדוצנטית גלוסקינה המרצה על שירי יהודה הלוי ואלחריזי במכון זה, וכן הדוצנטים פיסרבקי ווילסקר המרצה על הלשון העברית החדישה.

קתדרה זו קיימת משנת 1855 והיא נוסדה ע"י הפרופ' דניאל כוולסון שהיה משומד, ואחריו עמד בראשה הפרופ' קוקובצר הידוע כאוהב ישראל ממשפט בייליס.

על עריכת קונקורדנציה בלנינגרד נודע בירושלים לד"ר צבי הרכבי מנהל הספריה המרכזית התורנית שע"י "היכל שלמה".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 3080 Broadway, ניו יורק, ארצות הברית (בית המדרש לרבנים באמריקה - סמינר שכטר - הסמינר התאולוגי היהודי) | 7-9, Universitetskaya nab., סנט פטרבורג, רוסיה (אוניברסיטת לנינגרד)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות