לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נס בעדת השומרונים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 27/01/1993 (יום רביעי)
האם מאמינים השומרונים בנסים, או שאינם מאמינים? מחד-גיסא, ידוע שאין השומרונים מקבלים ומאמינים בתורה שבעל-פה, אלא אך ורק בתורה שבכתב.
אבל מאידך-גיסא, הלא כתוב בתורה שבכתב, כלומר במקרא, בפרקי אבות: "עשרה נסים נעשו לאבותינו במצרים ועשרה על הים", ובנסים אלו ודאי מאמינים גם השומרונים. ובכן?

כך או כך, לא מכבר אירע נס לעדה השומרונית בקרית-לוזה (הר גריזים) שבשכם. הרישא של הסיפור כבר פורסם בשעתו בעיתון זה. נעבור, איפוא, הישר לסיפא, כפי שפורסם בימים אלה ב "א.ב.", בטאון העדה השומרונית, היוצא לאור בחולון.

יפה ומצליח בן-הכהן ברית משכם, היו חברים לעבודה בסניף בנק-לאומי שבעיר. יפה היתה סגנית מנהל הסניף, ומליח פקיד בדלפק הקבלה. לאחר שניצתה אהבה בין דלפק הקבלה לחדר ההנהלה, נישאו יפה ומצליח, בנובמבר 1988. בעקבות הנשואים הועבר מצליח לסניף אחר של בנק לאומי.

זמן קצר לאחר נשואיהם, פרצו יום אחד ארבעה רעולי פנים לסניף הבנק בשכם, השליכו בקבוקי תבערה, והעלו אותו באש. בתוך זמן קצר נשרפה כל תכולת הסניף. רעולי הפנים היו הראשונים להמלט מהמקום, ובעקבותיהם נסו בבהלה עובדי הבנק והלקוחות הרבים שהיו אותה שעה במקום.

יפה, סגנית מנהל הסניף, היתה בין האחרונים להמלט. בנעלי עקב גבוהות היא רצה אל פתח הבניין, וארבע פעמים מעדה אל תוך הלהבות, אך קמה בכוחות עצמה, המשיכה והגיעה אחוזת להבות אל המדרגות, ואל היציאה. מצליח בעלה, שהוזעק למקום, אסף אותה במצב קשה, והבהיל אותה למרכז הרפואי "הדסה" בעין-כרם שבירושלים.

שנה ארוכה ומייסרת עברה על יפה בבית החולים. היא נותחה פעמים אין ספור, ולאורך כל אותה תקופה לא מש בעלה ממיטתה. בני הקהילה השומרונית, הן משכם והן מחולון, שבו ופקדו את יפה לעיתים קרובות, וחזקו את ידה, ועבדי הנהלת בנק לאומי ששו למלא את כל מחסורה.

אחרי השנה הראשונה באה השנה השניה, ויפה קמה ממיטת חוליה, אך עדיין לא חלפו כאביה.

על מנת לשקם את עור פניה שנכווה אנושות, היה עליה לעטות, בצאתה מן הבית, מעין מסכה שתגונן עליה מפני קרני השמש. וכך הפכה יפה "רעולת פנים", ויותר מפעם אחת נקלעה בשל כך למפגשים מביכים עם כוחות הבטחון.

אט אט התגברה יפה על כאביה, החלימה מכוויותיה הקשות, וחזרה לשגרת יומה. אחר כך בנו להם יפה ומצליח בית משלהם בקרית-לוזה, ומאז מדי שנה הם מביאים ילד לעולם. ראשונה נולדה הבת יקרה (ע'ליה), שהיתה ברחם אמה כשפגעה בה האש שהבעירו רעולי הפנים. שנה לאחר מכן נולדה אמונה (אימאן), ולאחרונה, כמו להשלים את הפיצוי הגדול על סבלם הממושך, נולד לזוג בן ראשון, ברית שמו, ע"ש סבו, וכסמל לברית בין מצליח ליפה – ברית שעמדה, מסתבר, בכל הנסיונות הקשים שהועמדו בפניהם.

דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר גריזים, פלשתין (השכונה השומרונית בהר גריזים - קרית לוזה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות