לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מתיחות בקרב אנשי מפא"י בבירה גרמה לביטול ישיבת מועצת העיר

האשמות הדדיות סביב כשלון המפלגה בעיר ומריבות סביב משרות


מאת: נח זבילביץ סופר חרות
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 30/08/1961 (יום רביעי)
המתיחות המתמדת בסניף מפא"י בבירה החריפה במידה ניכרת עם היוודע תוצאות הבחירות לכנסת החמישית בה נחלה מפא"י מפלה ניצחת בבירה.

מתיחות זו כבר הביאה לביטול ישיבה דחופה של מועצת העיר שנקראה להיום הראשון, והתפזרה מחוסר קוורום וגרמה להתמרמרות רבה בין תושבי העיר.

הישיבה נקראה באופן דחוף על מנת לדון במצב החמור שנתהווה בשטח הקבורה בירושלים ע"י חברות הקדישא השונות וכן בכמה עניינים דחופים אחרים שאינם סובלים דיחוי נוסף.

לישיבה זו הופיעו כמעט כל חברי סיעת תנועת החרות ואילו מתוך שמונה חברי מפא"י במועצה, הופיע רק סגן ראש העיריה מר ח. מרינוב ומסיעת "הדתיים הלאומיים" הופיע רק ראש העיר בפועל מר מ. גבירצמן.

ראוי לציין כי זלוזל כזה במעמדה של מועצת העיר, מצד חברי המועצה הוא חסר תקדים בשנות קיומה של העירייה.

תכניות רבות וביניהן תכניות בניה חשובות, שבעליהם מחכים לרשיונותיהם עוכבו בשל אי התכנסותה של המועצה. הדבר עלול לגרום נזק רב הואיל ויש להתחיל בעבודות הבניה הדחופות, לפני התחלת עונת הגשמים.

כפי שנמסר החריפו היחסים בסניף מפא"י בירושלים לאחר הבחירות לכנסת החמישית לאחר תביעתו של מר מרדכי זר חבר מועצת העיר ומי שהיה גם חבר הכנסת הרביעית, שלא נבחר לכנסת החמישית, לקבל את משרת סגן ראש העיר במקומו של מר ח. מרינוב.

אותם החוגים מוסרים כי מספר חברים מסיעת מפא"י בעירייה מאיימים בהתפטרות מן המועצה באם המפלגה תיכנע לתביעתו של מר מ. זר לכהונת סגן ראש העיר והם מנמקים את התנגדותם לבחירתו של מר זר לכהונה זו בכךך שיש לו חלק גדול בכשלונה של מפא"י בבחירות לכנסת החמישית מאחר ש "אינו אהוד ביותר" גם בין עדות המזרח במקום.

כדי לתקן את המעוות של אי כינוס מועצת העיר פנה אתמול ראש עיריית ירושלים בפועל מר מ. גבירצמן באורח רשמי לשלושת חברות קדישה, לחברה של עדת המערבים, לספרדים ובני עדות המזרח וחברה "חסד ואמת" לעדת הבוכרים ובהן דרישה לבצע התיקונים ההכרחיים בבית העלמין ולשמור על ההנחיות על סדרי הקבורה.

מהעיריה נמסר כי שיטות הקבורה שגרמו לסערה בציבור הופסקו ושלושת חברות קדישה חתמו אתמול ביניהם במשרדו של מזכיר העיר מר י. מאראש על החלוקה הפנימית של החלקות על הר המנוחות. בהתאם להסכם סומנו מקומות למעברים ולשבילים שיותקנו ע"י העירייה.

כעת עם חתימת ההסכם תופסק בהלת חטיפת השטחים וכל חברה תפעל בשטח גבולותיה המסומנים והקבועים. השטחים שאינם מתאימים לקבורה ישארו ריקים וכבוד בית החיים לא יעמוד במבחן.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | הר המנוחות ירושלים | רחוב יפו 62, ירושלים (בית מפא"י)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות