לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מכתב ממורה ותיקה ברוסיה מגלה:

התלמידים ברוסיה עובדים יום אחד בשבוע


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 10/10/1961 (יום שלישי)
מיון מהיר:
תלמידי בתי הספר התיכוניים ברוסיה הסובייטית העובדים בבתי חרושת או במפעלים אחרים לפי התכנית של בתי הספר, מקבלים שכר עבור עבודתם. התכנית החדשה של בתי הספר ברוסיה דורשת מתלמידיהם להתמחות בכל מיני עבודות, ולכן חלה עליהם חובה לעבוד יום אחד בשבוע (חמש שעות) בבתי חרושת, בבתי דפוס, בבתי חולים ובמפעלים אחרים הסמוכים לבתי הספר ולפי הסכם מיוחד הם מקבלים שכר עבודה הראוי להם.

מתוך מכתב שנתקבל ממורה ותיקה ברוסיה ושפורסם בחוברת האחרונה של משרד החינוך והתרבות נודע כי בבתי ספר תיכוניים לומדים 5 ימים בשבוע ויום ששי מוקדש לעבודה מודרכת ע"י מהנדסים מומחים. התלמידים נבחנים בסוף השנה גם במקצועות המלאכה שבהם התמחו וע"י הבחינות מקבלים דרגה מקצועית. אחרי סיום בית הספר חייבים התלמידים לעבוד שנתיים כפועלים ואחרי השנתיים הם ניגשים לבחינות בהן נקבע אם יוכלו להתקבל בבית ספר גבוה.

תלמידי כיתות א-ד (יסודי) נדרשים לעבוד שעתיים בשבוע בפעולות שונות לטובת הכלל, בטיפול גנים ציבוריים, בטיפול בבקר ובצאן ועופות בקולחוזים, או בעזרה לנכים ולזקנים וכן בעזרה להורים במשקם הפרטי (האם קיים עוד משהו כזה ?).

בכיתות ה-ח (יסודי) עובדים הילדים 3 שעות בשבוע, הבנים בעבודות עץ, עבודות מתכת, מסגרות, יציקה וכו'; בנות עובדות במתפרות, בבתי חרושת לסריגה ובמשק בית, וכן בעבודות לטובת הכלל: גננות, נטיעת עצים, שמירה על סדר התורים בתחנות האוטובוסים.

בבתי הספר היסודיים של שמונה הכיתות, הלימוד הוא חובה. בגיל 7 מתקבל הילד לבית ספר זה. לומדים בו גם שפה זרה על פי בחירת ההורים כגון גרמנית, צרפתית, אנגלית, ספרדית, בפקולטות המזרחיות אפשר לבחור הודית או סינית. ילד בגיל 10 מתקבל לתנועת הנוער ובגיל 15 יכול להיכנס ל "קומסומול" בתנאי שבתעודות אין ציון בלתי-מספיק.

מחוץ לבתי הספר התיכוניים הכלליים ישנם גם בתי ספר מקצועיים בהם לומדים מקצועות שונים, כגון ניהול משרדי במסילת ברזל, עבודות עץ, טכנית החשמל, חקלאות, קואופרציה ואגרומכניקה. ישנם גם בתי ספר עם פנימיה. בבתי ספר אלה משלמים ההורים עבור החזקת הילדים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות