לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כך הוכתר רבה הראשי של יהדות טורקיה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 01/01/1962 (יום שני)
הכתרתו של רבה הראשי של טורקיה, הרב דוד אסאו שנבחר למשרה גבוהה זו, באלול אשתקד, נערכה רשמית באיסטנבול - פרטים על הכתרה זו נתקבלו בימים אלה בירושלים.

מאשמורת הבוקר נתמלאו הרחובות הסמוכים לבית הכנסת "נוה שלום" בו נערכה ההכתרה אנשים, נשים וטף. בית-הכנסת קושט לכבוד מאורע חשוב זה בטוב-טעם וברוב פאר. בחגיגה השתתפו המושל הכללי של איסטמבול מר רפיק טולגה ורעייתו, נציגי האפטריארך היווני, הארמני, הקתולי והאורתודוקסי, ב"כ האפיפיור ברומא. הפאטריארך של הכנסיה הביזנטית, ראשי הדת המוסלמית והנוצרית.

החגיגה עברה בסדר מופתי ובהתרוממות רוח, והשאירה רושם רב על יהודי טורקיה. היא נפתחה במזמורי תהלים שהושרו ע"י החזנים ה"ה מג'ורו חזן בית הכנסת האשכנזי. העו"ד קמל ליבנט, נשיא הקהילה היהודית באיסטנבול, נשא נאום ברכה בטורקית וקידם בברכה את האורחים (של) השלטונות והדתות וכן העלה על נס את פעליו של ראש הרבנים החדש. הרב (ברור) כהן אב בית הדין נשא נאום בעברית לכבוד המאורע הגדול ליהודי טורקיה. אחרי ברכתו ענד את ענק הזהב, שעליו חקוקים מצד אחד לוחות הברית ומצד שני שבטי ישראל, על צווארו של הרב הראשי ואמר: "וישם רביד הזהב על צוארו" ... ואח"כ שם את ידו על ראשו וברכו בברכת כהנים.

הרגע הדרמטי ביותר של החגיגה היה כשקם הרב על רגליו ועלה על הבמה ונשא את נאומו הראשון בו תיבל דיברי תורה ומחשבה. בנאום זה הבטיח לעשות לטובת עדתו מולדתו כקודמיו ששימשו בקודש וישבו על כסא רם זה מן הראש ועד האחרון שבהם והוא הרב רפאל סבן זצ"ל. הנוכחים קיבלו אותו בתשואות סוערות.

חזן הקהלה ברך את הקהל הרב וכן נערכה תפילת "הנותן תשועה" לרפובליקה הטורקית ולנשיאה הגנרל ג'מיל גירסל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Beyeglu Yemenici Sokak No. 23, איסטנבול, טורקיה (הרבנות הראשית טורקיה) | Buyuk Hendek Caddesi No. 67, איסטנבול, טורקיה (בית הכנסת נווה שלום)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות