לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משרד החוץ נגד גיור יפאנים


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 13/04/1962 (יום ששי)
מר יעקב שמעוני, מנהל מחלקת אסיה במשרד החוץ, ומי שהיה ציר ישראל בבורמה, עומד להיפגש עם שר הדתות הד"ר ז. ורהפטיג ולבקשו להפעיל את השפעתו על הגר-צדק היפני הפרופ' אברהם קוצ'יזי והן על ראשי האגודה למען גרי צדק בישראל, המורכבת ברובה מיהודים דתיים - על מנת למנוע או לכל הפחות לצמצם את הפעילות המתוכננת להקמת מרכז לגיור ולהפצת דת ישראל ביפן.

לד"ר ורהפטיג ישנו קשר אישי עם הפרופ' קוצוז'י, מעת שעשה כפליט במלחמת העולם, ביפאן.

כזכור פורסם לפני שבוע בעיתון "חרות" על מגבית באמריקה, למען הקמת מרכז לגיור ביפן, ועל יציאת משלחת למטרה זו בראשות הפרופ' א. קוצ'יזי מיפאן וד"ר ישראל בן-זאב וישראל ליפל, מראשי האגודה למען גרי-צדק בישראל, שהיא תופיע בטלביזיה למטרה זו, ובכל המקומות הפומביים בארה"ב, מחוף לחוף למטרה זו.

בתגובה על כך הודיע שלשום מר שמעוני במועדון "בארי" בירושלים על הסתייגות חריפה מהנסיון לפעול לגיור יפנים, תוך הסתייעות במגבית בקרב יהודי ארה"ב והביע את דאגתו נוכח רצונם של כמה מאזרחי ישראל לחולל תנועת גיור ביפאן, וכפי שנמסר, קרא מר שמעוני לנסיון גיור זה, לא רק איוולת מוחלטת, אלא גם סכנה טמונה למדינה מנסיונות אלה, כיוון שבארצות אסיה שנוא כל מיסיון.

דפים בנושא:


הערות: זו הוכחה נוספת ששם העט נ. אביאלי שימש את נח זבולוני, מאחר והכתבה המוזכרת ב "דפים בנושא" ואליה מתייחסת הכתבה הזו נכתבה על ידי נ. אביאלי.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: משכנות האומה, ירושלים (מתחם משרד החוץ (עד שנת 2006)) | רחוב אלחריזי 9, ירושלים (מועדון "בארי") | טוקיו, יפן | רחוב אבן עזרא 12, ירושלים (כתובתו של הד"ר ישראל בן זאב מייסד האגודה למען גרי צדק בישראל ובפזורה - רחביה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות