לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ב "אלמנך" סובייטי


מאת: נ. זבולוני
פורסם: חרות | ספרות ואמנות - חרות (עמוד 6) - 04/05/1962 (יום ששי)
"רבי שמלקה מצפת" ספורו של הסופר יעקב חורגין הופיע בתרגום רוסי, בקובץ האחרון של ה "ווסטוצני אלמאנאך" היוצא מטעם הסופרים והאמנים במוסקבה. בקובץ זה מופיעים סיפורים מכל ארצות המזרח מהודו ועד מצרים ובתוכן גם ישראל. במדור ישראל מופיע סיפורו של יעקב חורגין. הסיפור תורגם מעברית (ככה כתוב במקור) ע"י שני סופרים שהוסיפו הערות משלהם למלים העבריות המופיעות במקור כגון: ציצית, דיין, חדר, לירה, פרוטה ועוד.

ב "וסטניק דרעווני היסטורי" פירסם החוקר המפורסם הפרופ' א. ד. עמוסין מאמר גדול ובו הוא מוכיח כי היהודים במאה השניה דיברו עברית. בקובץ האחרון של הווסטניק המופיע מטעם האקדמיה למדעים במוסקבה, פירסם הפרופ' עמוסין מאמר גדול ומקיף על מכתבי "בר-כוכבא" המפורסמים שנתגלו בשנים האחרונות בישראל. במאמרו זה מגיע הפרופ' לידי מסקנה שהשפה העברית הייתה שפת הדיבור של עם ישראל במאה השניה. בניגוד לדעתם של חוקרים אחרים של אותה תקופה הטוענים שהשפה העברית מתה עוד בימי החשמונאים. החוקר עמוסין פירסם ספר גדול גם על "המגילות הגנוזות".

לעומת אלה, הופיע ספר ברוסיה בשם "שמות גיאוגרפיים". מחבר הספר מגלה בו כמה "חידושים", החידוש הראשון הוא - כי בירת ישראל היא ... תל-אביב ולא ירושלים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות ספרות ואמנות - חרות 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ul. Profsoyuznaya, 90, מוסקבה, רוסיה (Vestnik Drevnei Istorii - Moskva, Izd-vo Nauka) (Nauka Publisher)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות