לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אנשי "איחוד" דרשו פגישה עם בן-גוריון להפסיק העליה


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 25/06/1962 (יום שני)
קבוצת אנשי "איחוד" [ * ] שבראשה עומד הפרופ' מרטין בובר, דורשת את הפסקת העליה לישראל ומשלחת של ראשי ה "איחוד" ביקרה אצל מר בן-גוריון בנידון זה, מוסר העיתון "אויפן שוועל" (על הסף) בטאון של הטריטוריאליסטים בארצות-הברית.

העיתונאי ל. לבינסון פירסם ב "אויפן שוועל" האחרון שיחה עם מר נתן חפשי מראשי ה "איחוד" בארץ ואיש נהלל. בשיחה זו דובר על כמה שאלות אקטואליות כגון שאלת הערבים, העליה ו"האיחוד", בין היתר אמר מר נתן חפשי כי לפי שעה יש צורך בהפסקת העליה לישראל וסיפר לו כי משלחת של ראשי ה"איחוד" בהרכב הפרופ' מרטין בובר, הד"ר ש. שרשבסקי והד"ר ארנסט סימון התייצבה בפני מר בן-גוריון ודרשה את הפסקת העליה, אולם הוא מוסיף כי מדברים אלה לא יצא כלום ...

ראוי לציין כי באותו הגליון מכחיש ומתקן מר חפשי כמה מדברי לבינסון עליו. לדוגמא: מר לבינסון כותב: "
חפשי הפציפיסט, הצמחוני שאינו משתמש בגללי בקר לגינתו כי הם באים מבעלי חיים, חפשי זה מדבר כלאחר יד על רצח ילדי כפר חב"ד על ידי ערבים ... באמרו, למה ומדוע הרעש הזה? זה מובן מאליו, לקחו מן הערבים את הכפר, לכן הם ירו, והילדים שנפלו במקרה נפלו ... החסידים רצו לעזוב את הכפר אולם הרבי מליובביץ ציווה עליהם להשאר"


תגובות

[תגובתו של ד"ר שרשבסקי כפי שפורסמה בעיתון "חרות" בתאריך 2/7/1962 במדור "הקוראים אל העורך"]

"איחוד" לא דרשה הפסקת העליה

בקשר עם הידיעה "אנשי איחוד" דרשו פגישה עם בן-גוריון להפסיק העליה שפורסמה בעתון "חרות" מיום 25.6.62 אני מודיע:
1. אף פעם לא דרשה אגודת "איחוד" את הפסקת העליה;
2. אף פעם לא ביקרה משלחת של ראשי "איחוד" אצל מר בן-גוריון בקשר עם איזו דרישה להפסקת העליה.

קשה להאמין שנתן חפשי אמר את הדברים שמר ל. לבינסון, סופר העיתון "אויפן שוועל", שם בפיו וקשה להבין מדוע לא הכחיש אותם במאמרו שהופיע בעיתון, בו בזמן שהוא מתאר דברים אחרים של לבינסון כ "שקרים".

ד"ר שמעון שרשבסקי

[תגובתו של מר חפשי כפי שהופיעה בתאריך 17/07/1962 במדור "הקוראים אל העורך"]

על אנשי "איחוד"

נדהמתי לקרוא בעיתונכם את הכותרת המרעישה "אנשי "איחוד" דרשו פגישה עם בן-גוריון להפסיק העליה !" וידיעה זו מסתמכת עלי, שאני כאילו מסרתי לעיתונאי ל. לבינסון מארצות הברית ש "משלחת איחוד" בהרכב הפרופ' מרטין בובר, הד"ר ש. שרשבסקי והד"ר ארנסט סימון התייצבה בפני מר בן-גוריון ודרשה את הפסקת העליה". עלילה זו הועתקה מהעיתון "אויפן שוועל", המופיע בארה"ב.

לא פיללתי שמוכשר אדם יהודי לעשות כתועבה זו: לבוא כאדם תמים המתעניין בבעיה היהודית-ערבית ולמסור את אשר שמע בצורה כה מסולפת ומתועבת עד שנתקבלה המפלצת על המשלחת שדרשה הפסקת העליה!

ידועה עמדתי המיוחדת בבעית יהודים וערבים בכלל וביחס לפליטים הערבים בפרט, ומוכן אני לספוג דברי פולמוס וקטרוג קשים על כך, אך לסלף את דברי בצורה כה מפלצתית - על זה שומו שמים!

בכבוד, נתן חפשי

הערות: * - סיעת "איחוד" הייתה סיעה מתונה שהוקמה בשנת 1942 ע"י י. ל. מגנס ובה היה חבר גם פרופ' מרטין בובר. הסיעה דגלה ברעיון מדינה אחת לשני עמים


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962
תגובה של ד"ר שרשבסקי (מראשי האיחוד) כפי שפורסמה בעיתון "חרות" בתאריך 2/7/1962 במדור "הקוראים אל העורך"
תגובתו של מר חפשי כפי שפורסמה בתאריך 17/7/1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 310 West 86 St., ניו יורק, ארצות הברית (מערכת המגזין "אויפן שוועל") | שדרות בן מימון 46, ירושלים (בית יוליוס ג’ייקובס - דירת של ראשי ממשלת ישראל עד שנת 1974, כיום בית לוי אשכול) | רחוב חובבי ציון 3, ירושלים (ביתו של מרטין בובר - בית סונונו, טלביה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות