לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מצב יהודי רוסיה בדו"ח ד"ר הרכבי לרבנות


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 05/07/1962 (יום חמישי)
הד"ר צבי הרכבי שחזר בימים אלה מרוסיה הסובייטית הוזמן על ידי מועצת הרבנות הראשית למסור דו"ח פנימי על מצב הדת בברית המועצות. אתמול בישיבת המועצה המורחבת הוא תיאר את המצב של היהדות הדתית במקום והרחיב את הדיבור על בתי הכנסת, רבנות, שחיטה, מילה, נישואי תערובת, גיור, קבורה, תלמוד תורה והישיבה במוסקבה שבראשה עומד רבה של מוסקבה הרב יהודה לייב לוין.

הד"ר הרכבי הציע להזמין את הרב לוין לישראל לביקור וכן להשתדל שמשלחת של רבנים תצא לרוסיה. כן דיבר על משלח ספרי תורה וספרי קודש אחרים לשם. בדברו על המילה מסר כי כל המוסלמים הגרים ברוסיה הסובייטית נימולים בזמנם ע"י מוהלים ובלי כל קשיים, היה רצוי כי המוהלים שלנו יעברו קורס רפואי והיגייני ואולי יקל עליהם הדבר במילוי תפקידם.

ד"ר הרכבי הצביע על כך כי אין קהילה מאורגנת ברוסיה הסובייטית כולה, ישנם רק ועדי בתי-כנסת, אין קשר בין הרבנים ביניהם, בו בשעה כי לדת הפרבוסלבית וכן לדתות אחרות ישנו ארגון ארצי אפילו מחוץ לגבולות המדינה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 2-y Vysheslavtsev pereulok, 5A, מוסקבה, רוסיה (הרבנות הראשית במוסקבה) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות