לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אחותו של ד"ר הרכבי:

האם אתה שומע אותי ומבין? - עוד נתראה ...


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 05/07/1962 (יום חמישי)
ד"ר צבי הרכבי אשר ביקר באחרונה במוסקבה ולנינגרד לפי רשיון של מיניסטריון התרבות הסובייטי ונתקבל בכל המוסדות אשר נזקק להם ואפילו הרצה ברוסית באקדמיה למדעים בלנינגרד על המגמות במדעי היהדות וישראל, לא נפגש עם אחותו (רופאה נברולוג, קומיניסטית ותיקה בגיל הפרישה ובלא משפחה) שגרה במוסקבה (כתובתה והטלפון שלה היו ידועים לאח).

כשהודיעו לאחות שאחיה נמצא בברית המועצות השיבה תחילה: אין לי אח ... כעבור יום הודיעה שהיא תבוא ללנינגרד להתראות עמו, כעבור עוד יום הודיעה שלא תבוא ושהוא לא יתקשר עימה בשום דרך.

האח והאחות הם השרידים היחידים ממשפחה ענפה לאחר השואה ומנותקים זה 36 שנה.

בשעה אחרונה של שהות האח במוסקבה, צילצל טלפון בחדר מלונו ואחת מקרובותיו נפרדה ממנו לפני עוזבו את ברה"מ. בסוף השיחה היא אמרה שמעבירה את השפופרת. קול אשה נשמע בעבר השני של חוט הטלפון. כששאל האח מי המדברת, השיבה בלא לזהות את עצמה: קולך דומה לקול אמא ...

לאחר דברי חיבה ואיחולים לאח ולמשפחתו, והוא שומע ומחריש, שאלה האחות: האם אתה שומע אותי ומבין? השיב האח אני שומע היטב רוסית אבל אינני מבין מאומה. צעד כזה עושים פעם בחיים ושנינו עברנו את גיל הנעורים.

השיבה האחות: עוד נתראה ...

הערות: הסיבה שהכללנו מאמר זה למרות שאינו חתום באחד משמות העט של רנ"ז היא הופעתו תחת המאמר: מצב יהודי רוסיה בדו"ח ד"ר הרכבי לרבנות שבו גם מדובר על נסיעתו של ד"ר צבי הרכבי.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מוסקבה, רוסיה | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי) | B-34, Universitetskaya NAB., 5, סנט פטרבורג, רוסיה (האקדמיה הרוסית למדעים לנינגרד)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות