לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

העברית שפה חיה גם בחוצות מוסקבה ולנינגרד


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 19/07/1962 (יום חמישי)
מצבות בעברית מוקמות גם כיום בבית הקברות היהודי הישן-חדש שבלנינגראד, ועברית היא לא רק שפת המתים, כי אם גם שפת התפילות בבתי הכנסת, ואפילו התפילות שחוברו לשלום העולם ולשלום ברית המועצות נאמרות בעברית, שפה זו נשמעת לאחרונה גם בחוצות מוסקבה - על כך מסר בהרצאתו בפני חברי הנהלת ברית עברית העולמית סגן היו"ר ד"ר צבי הרכבי שחזר מביקורו ברוסיה הסובייטית.

ד"ר צ. הרכבי גילה כי חלה תמורה ניכרת לגבי השפה ברוסיה הסובייטית וכי אפשר לשמוע ברחובותיה של מוסקבה שיחות ערות בעברית בין אזרחים סובייטיים לבין אזרחים ישראליים. כן סופר כי אף בטלפון במוסקבה גופה וכן בין מוסקבה לירושלים אפשר לשוחח בעברית וגם אפשר לשלוח מברקים בעברית.

השנה עומד להופיע בהוצאה ממלכתית המילון העברי-רוסי הגדול בן שלושים אלף מלה ובמאה אלף טפסים של הפרופ' שפירא ז"ל בעריכתו של הפרופ' בן ציון גראנדה וכן עומדת להופיע הקונקורדנציה על תלמוד ירושלמי של הפרופ' יצחק ויניקוב. כן מופיעים ברוסיה עיתונים ביידיש כגון "הסוביטיש היימלאנד" וכן ה "בירובידזאנר שטערן". הקהילות היהודיות במוסקבה ולנינגראד מוציאות לוחות שנה חלקם בעברית וחלקם ביידיש ... כן קיימות קתדרות לעברית באוניברסיטאות של מוסקבה, לנינגראד וטיפיליס ...

ברוסיה גופא מתקבלים כל הפרסומים של מדינת ישראל וכן פירסומים פרטיים. בספריות הגדולות של מוסקבה מתקבלים אף העיתונים מישראל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בצלאל 18, ירושלים (ברית עברית עולמית) | סנט פטרבורג, רוסיה | מוסקבה, רוסיה | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות