לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כ-2000 ילדים יהודיים בארץ מקבלים חינוך נוצרי

שמואל אוסבלד רופאייזן ("האב דניאל"), חבר "עקיבה" בפולין, שהתנצר, פועל להקמת כפר המיסיונרים בגליל "נס-עמים"


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 21/08/1962 (יום שלישי)
מיון מהיר:
"האב דניאל" , לשעבר שמואל אוסבלד-רופאייזן, מי שהיה חבר "עקיבא" בפולין שהתנצר ועלה ארצה לפני כמה שנים בקבעו את מקום מושבו במנזר בכרמלית, עוסק עתה בהעברת ילדים יהודיים למיסיון ולמנזרים - נמסר לי ממקורות מהימנים ביותר.

האב "הציוני" דניאל המנהל את מאבקו למען קבלת אזרחותו לפי חוק השבות של הכנסת, "דואג" לכך שאלה הנמצאים כבר במנזרים לא ישובו אל חיק יהדותם. כך למשל סיכל האח דניאל את מאמציו של יהודי שעשה להוצאת שלושת ילדיו ואשתו מן המנזר שעל הכרמל בחיפה, בהמציאו מסמכים "המוכיחים" כי האשה היא נוצריה מלידה בעוד שכל מכריה מחו"ל מוכנים להעיד על יהדותה.

כפי שנמסר לנו ממקורות מהימנים העוסקים בהצלת ילדי ישראל מהמיסיון, עיקר תפקידו ושליחותו של האב דניאל לישראל מטעם הכנסיה הוא, לפעול בישראל למען הכלת מומרים יהודים בחוק השבות. מטעם זה הוא ממשיך במלחמתו עם משרד הפנים למען קבלת אזרחותו לפי חוק זה. כן נמסר כי לאותה המטרה עומדים להקים בגליל את כפר המיסיונרים "נס עמים".

פעילות מסיונרית בנהריה

דמות בולטת אחרת בין פעילי המיסיון בישראל היא עולה חדשה מפולין המתגוררת בנהריה.

כפי שמוסר רבה של נהריה הרב קלר, מפתה מומרת זו תלמידי בתי הספר באמצעים שונים. פעילותה של עולה זו הוכתרה בהצלחה רבה בעיקר באיזור נהריה, בין משפחות יוצאות אירופה, ומספר מילדי ישראל כבר הוכנסו על ידה למנזרים שונים בארץ. בהשפעתה המיסיונרית ירדה משפחה שלמה בת 4 נפשות מהוותיקות בארץ, לקנדה על חשבון המיסיון תמורת המרת הדת. כן פועל בהצלחה רבה מומר יהודי אחר מדרום אפריקה ששינה באחרונה את שמו.

מספר שיטות

המיסיונרים בארץ פועלים במספר שיטות, השיטה המקובלת ביותר היא זו שלפיה כל ילד הנכנס לבתי הספר של המיסיון מתחייב אביו תחילה לשלם תשלום פעוט עבור החזקתו וחינוכו, כך לא מחוייב התלמיד בימים הראשונים לשהותו בבית הספר להשתתף בתפילות הנוצריות.
תכנית הלימודים בכל בתי הספר של המיסיון דומה לזו של בתי הספר היסודיים העבריים. הילדים נמצאים תחת השגחתם הקפדנית של המורים והמדריכים המסיונרים. אחרי מספר חודשים כשמצטבר חוב גדול של מאות ואפילו אלפי לירות כתוצאה מהחזקתו של הילד והאב אינו יכול לעמוד בהתחייבותו, מתחילים המורים והמדריכים לכפות על הילדים היהודיים להשתתף בתפילות וללמוד את "הברית החדשה" ואף עורכים להם טקס טבילה נוצרית.
המחנכים והמדריכים נוטעים בצורה זו בליבות הילדים רגשות אנטי יהודיים ואנטי ישראליים. לפי אומדנה זהירה מספר הילדים היהודים הנמצאים במיסיון מגיע לאלפיים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: נהריה | רחוב טשרניחובסקי 2-6, חיפה (מנזר הכרמליטיות) | נס עמים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות