לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבה של מוסקבה מציע תלמידו כרבה של אודיסה


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 26/09/1962 (יום רביעי)
רבה של מוסקבה הרב יהודה לייב לוין הציע את אחד מטובי תלמידיו ממוסמכי ישיבתו שישמש כרבה של אודיסה במקום הרב דימנט ז"ל שנפטר תוך השנה וטרם נתמנה אחר במקומו - על כך נתקבלה אתמול ידיעה אצל ד"ר צבי הרכבי, מנהל הספריה התורנית ב "היכל שלמה" בירושלים.

מאז מותו של הרב דיאמנט, רבה הישיש של אודיסה, שעל פטירתו נודע אחרי כמה חודשים, לא נתמנה אחר במקומו. עתה, אחרי שהרב לוין הציע את אחד מחשובי תלמידיו לרבנות זו, מקווים כי גם השלטונות יאשרו את המינוי.

תיירים שהיו ברוסיה לפני כמה שבועות וחזרו בימים אלה לירושלים מסרו לסופרנו כי כשנשאל הרב לוין על ידם, כמה תלמידים מונה ישיבתו, ענה הרב כי לעת עתה רק ששה והוא מחכה לתלמידיו הגורג'ים שנסעו לפסח לגרוזיה וטרם חזרו. עם התחלת הלימודים הוא מקווה כי ימצא הסדר מניח את הדעת לשובם של תלמידים אלה.

כן נמסר שבאחד הטיולים של "אינטוריסט" שאירגן הקיץ מישראל לרוסיה, נקבעה בתכנית מראש, טיסה, מאודיסה למוסקבה במוצאי-שבת לפני צאת הכוכבים. אחד מאלה שנרשם לטיול זה היה שומר שבת ונשלחה בקשה מישראל ל "אינטוריסט" ברוסיה לאפשר לשומר שבת זה לא לטוס בשבת, כעבור ימים אחדים באה הידיעה שכל תוכנית הטיול שונתה עקב הפניה והטיסה נקבעה למחרת השבת.

בישראל נתקבלו מברקים ממוסקבה וממקומות אחרים המבקשים להזדרז במשלוח אתרוגים לסוכות. הדסים ולולבים אפשר [למצוא] ברוסיה. בשנים האחרונות גדלים גם אתרוגים "מורכבים" ברוסיה, אולם רב לוין פוסל את האתרוגים "המורכבים".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 2-y Vysheslavtsev pereulok, 5A, מוסקבה, רוסיה (הרבנות הראשית במוסקבה) | Osipova 21, אודסה, אוקראינה (רבנות אודסה - בית הכנסת המרכזי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות