לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

140 מיליון רוסים על ספסל הלימודים


מאת: נ. זבולוני
פורסם: חרות | חינוך * תרבות * ספרות * נוער (עמוד 4) - 19/03/1963 (יום שלישי)
בשנת 1980 תמנה אוכלוסיית רוסיה הסובייטית 290 מיליון נפש ומהם כ-140 מיליון יהיו חובשי ספסל הלימודים. כלומר כל איש שני ברוסיה באותה השנה יהיה תלמיד בית הספר.

מספרים אלה נמסרו ע"י הפרופ' א. מ. ארסינייב בסמינר אונסק"ו שנערך בסופיה.

לסמינר שנערך בסופיה ע"י אונסק"ו, כדי לדון בנושא: בית הספר בשירות ההתפתחות הכלכלית והחברתית, הוזמנו 12 ארצות ממזרח-אירופה, 5 ארצות ערב, ישראל וקפריסין. אף אחת מארצות ערב לא נענתה להזמנה ולא השתתפה בסמינר זה, לעומת זה הייתה החב' חמדה אסיאו נציגת ישראל פעילה מאוד בסמינר ואף נבחרה לוועדה המתמדת.

בחוברת "בחינוך ובתרבות" היוצאת ע"י משרד החינוך והתרבות, מוסרת הגב' חמדה אסיאו דו"ח מכנס זה ובין היתר גם על הרצאתו של הפרופ' הרוסי חבר המשלחת ארסינייב, שהדגיש כי רוסיה הסובייטית הגדילה את תקציב החינוך שלה, המהווה, לדבריו, את הסעיף הגדול ביותר בתקציב המדינה.

כשפרש הפרופ' ארסינייב בפני באי הסמינר את תכנית הפיתוח של רוסיה הסובייטית לעשרים השנים הבאות, הדגיש כי בשנת 1980 תגיע האוכלוסיה בארצו ל-290 מיליון ומתוכם יהיו 140 מיליון חובשי ספסל הלימודים.

הפרופסור הרוסי תקף בחריפות את הארצות שבהן כלול החינוך הדתי בתוכנית הלימודים והצהיר כי חינוך דתי הוא גורם רציני המעכב את קידומה של החברה והוא בניגוד לדרישת המדע. כן מתח ביקורת חריפה על הפדגוגים המערביים על דעותיהם השמרניות, שלפי דעתו, הם המצרים את גבולות החינוך ומצמצמים כח-השפעתו ומידת יכולתו לעיצוב פני החברה.

הגב' אסיאו מספרת עוד כי כל המשתתפים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, הודו בגלוי כי לא ידעו דבר על כל הנעשה בישראל בשטח החינוך, וגילו עניין רב בדברים ששמעו מפי נציגת ישראל בסמינר זה, ושלפי דבריהם הם, היו בעלי ערך כללי.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חינוך * תרבות * ספרות * נוער 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: סופיה, בולגריה | Russia (USSR)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות