לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פגישת גדעון האוזנר עם פרופ' ב. מארק


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 09/05/1963 (יום חמישי)
מספר קרבנות השואה היהודית מגיע ליותר מששה מיליונים ולא כמו שנתקבל באופן רשמי לששה מיליונים - הכריז מר גדעון האוזנר בזמן ביקורו במכון ההיסטורי היהודי בורשה.

ה "פאלקס שטימע" הורשאי מוסר כי בעת ביקורו של מר ג. האוזנר בורשה, ביקר גם במכון ההיסטורי היהודי ונפגש עם עובדי המכון ובראשם עם הפרופ' ב. מארק. השיחה נסבה בעיקר על משפט אייכמן שהאוזנר שימש בו כתובע הכללי.

מר האוזנר הדגיש כי מטרת התביעה במשפט אייכמן הייתה לא רק להרשיעו, אלא לשמוע עדות חיה מפי קרבנות הנאצים כדי להזעיק את העולם הנאור ולגולל בפניו את העוול שנעשה לאנושות ולעם שלם. מספר הקרבנות של השואה היהודית לפי המסמכים שנאספו בעת משפט אייכמן מגיע ליותר משבעה מיליונים ולא ששה כפי שנתקבל באופן רשמי.

כן מסר מר האוזנר כי איכמן נשלח להונגריה אחרי מרד גטו ורשה כדי למנוע מרד דומה בהונגריה, והוא שארגן את משלוח המוות של יהודי הונגריה ממזרח למערב. אייכמן ביקר בגיטו ורשה אחרי המרד בדרכו ממינסק ללבוב, במרד זה ראה כשלון אישי, לאחר שנוכח לדעת כי היהודים ידעו מה שצפוי להם מהגרמנים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בצלאל 11, ירושלים (משפט אייכמן נערך בבית העם) (בית העם (כיום מרכז ז’ראר בכר)) | ul. Tlomackie 3/5, ורשה, פולין (המכון היהודי ההיסטורי) | 5 Nowogrodzka, ורשה, פולין (מערכת פאלקס שטימע (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות