לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גילוי היסטורי על עלילת-בייליס בספר חדש בברית-המועצות:

הרוצח האמיתי בעלילת-הדם התוודה בפני שופט יהודי


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 29/08/1963 (יום חמישי)
משפט עלילת הדם, שבו נאשם מנדיל בייליס ברצח ילד נוצרי, לפני הפסח, ושיהודים משתמשים בדם הנוצרים לאפיית מצות, יונצח בספר העומד להופיע בקרוב ברוסיה הסובייטית. שם הספר "המערה והמצפון" (די הייל און דער געוייסען), - על כך מוסר העיתון "פאלקס שטימע" מוורשה, בשיחה מיוחדת עם המחבר הסופר אברהם קאהאן.

בקשר ליובל ה-50 של משפט מנדיל בייליס הנאשם ברצח הילד הנוצרי אנדריי יושצינסקי בעיר קיוב, שחל השנה. עומד הסופר היהודי הסובייטי אברהם קאהאן, לפרסם ספר בצורת רומן על המשפט ועל ההשתלשלות שהביאו לידי המשפט הנ"ל.
בשיחה מיוחדת עם סופר ה "פאלקס-שטימע" מסר המחבר, כי המניעים שהביאוהו לכתיבת הרומן על המקרה שקרה מלפני 50 שנה, הם השמדת ששת מיליוני היהודים ע"י היטלר, שנגרמה ע"י האנטישמיות שבכל הדורות.

הסופר א. קאהאן מעביר בספרו זה גלריה של אישים מכל השכבות יהודים, נוצרים, אנשי דת, מלומדים וכן אנשי העולם התחתון. הספר בנוי לפי מתכונת של שיחות עם אנשים הקרובים למשפט זה.

כן מגלה המחבר. שזהות הרוצחים הייתה ידועה לשלטונות שלא פעלו נגדם, אולם אחד מן הרוצחים, פיוטר סינגיבסקי, נידון בשנת 1922 למוות בגלל שוד ורצח. אב בית הדין היהודי מיכייליק (ממשפחת מנדלי מוכר ספרים) הזמין את הרוצח ללשכתו והבטיח לו, שאם יגלה את שמות יתר הרוצחים של הילד יושצינסקי, ישתדל עבורו שיקבל חנינה. ומסר לו על כך בהן צדק ... כי יקיים את הבטחתו.
לכתחילה לא הגיב סינגיבסקי על פנייה זו אולם לאחר שמיכייליק שלח אל תאו של סינגיבסקי את אחד מעובדי הלשכה, על-מנת שיוציא ממנו את האמת לאמיתה, נטה סינגיבסקי לספר על יתר שותפיו לרצח, אך התערבותה של אהובתו, בשם ציגנקוב, סיכלה את גילוי הסוד.



צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: קייב, אוקראינה | 5 Nowogrodzka, ורשה, פולין (מערכת פאלקס שטימע (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות