לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פעולתו האחרונה של אדנאואר:

אות הצטיינות לגלובקה


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 4) - 05/11/1963 (יום שלישי)
פעולתו האחרונה שאינה ידועה לרבים, של אדנאואר לפני פרישתו מראשות הממשלה לא הייתה ההכרזה על כינון יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל, כפי שקיווה עמיתו מר בן-גוריון, אלא הענקת אות ההצטיינות הגבוה ביותר של מערב גרמניה למזכיר המדינה הנס גלובקה שגם הוא פרש, על "שירותיו הנעלים למען הרפובליקה הגרמנית".

עיתוני ישראל, לרבות אלה המקיימים צוות של עיתונאים בגרמניה המערבית, לא הבריקו למערכות עיתוניהם על הענקת האות לגלובקה, יותר מזה גם עיתוני גרמניה המערבית "התביישו" בפעולת ראש ממשלתם הזקן שפרש, והודיעו על מאורע זה בשתיים שלוש שורות בעמודים הפנימיים של עיתוניהם.

הנס גלובקה הידוע כפושע המלחמה הנאצי מס' 101, שנידון למאסר עולם ע"י בית המשפט במזרח גרמניה, קיבל את אות ההצטיינות הגבוה ביותר של מערב גרמניה, בהמלצתו של קונרד אדנאואר, שהבטיח עם פרישתו מראשות הממשלה לקבל את הזמנת עמיתו מר בן-גוריון ולבקר בישראל. גלובקה זה הכריז בשנת 1936, "כי היהדות היא פצע מלא מוגלה על גופותיהם של כל ארצות אירופה" ...

גם היטלר העניק

גלובקה שהוא יוצר חוקי נירנברג, שהביאו להשמדת המיליונים, קיבל את האות מנשיא המדינה היינריך לובקה. רק בטאון מפא"י בפריז "אונדזער ווארט" יצא מכליו משמחה על כך שאדנואר הואיל לקבל את הזמנת בן-גוריון לבקר בישראל. ביטאון זה מוסיף, כי אדנאואר הכריז באותה ההזדמנות "שיבוא לישראל, במוסר כליות על שנעשה לעם היהודי ע"י הנאצים" ... אולם כמה ימים אחרי הכרזתו הפתטית של אדנואר, העניק אדנאור את אות ההצטיינות של מדינתו להנס גלובקה הנאצי ...

ראוי לציין כי לגלובקה אין זה אות ההצטיינות הראשון, במגירתו מונחים כמה אותו הצטיינות אחרים שהוענקו לו ע"י היטלר ופמלייתו.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Adenauerallee 139-141, 53113, בון, גרמניה (Palais Schaumburg - מקום הקנצלר של גרמניה עד שנת 1999)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות