לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ביקור ראש עיריית בון בחסות הש.ב. מסעיר עיריית ירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 01/12/1963 (יום ראשון)
מחאה נמרצת נגד קבלת ראש עיריית בון ורעייתו על-ידי מר מ. איש-שלום, ראש עיריית ירושלים בלשכתו, השמיע מר אברהם אקסלרוד, נציג תנועת החרות, בישיבת ועדת הכספים של העירייה.

ראש העיר - טען נציג תנועת החרות - יודע, שאין דינם של אורחים גרמנים כדין יתר אורחי העירייה, שהוא מקבל את פניהם ללא התייעצות מוקדמת. גם בצורה בה נתקבל ראש העיר הגרמני, כשהוא מסובב אנשי הש.ב. ומתוך התעלמות מחברי ההנהלה ומיתר חברי המועצה, אינה לכבוד עיריית הבירה וכן לא לראשה.

מעשה זה עומד בניגוד בולט להבטחה, שנתן ראש העיר, בשעתו, בקשר למכתבו הידוע על קשירת יחסי תרבות, ששיגר לעירית מינתן. ראש העירייה הסביר, שהוא לא התכוון לכך והבטיח שלא יעשה שום צעד ביחסים עם גרמניה ללא התיעצות מוקדמת בעירייה.

גם בישיבת ההנהלה של העיריה מחה מר א. ארסט על ביקורו של ראש העיר הגרמני וכן על הפגיעה בו מצד אנשי הש.ב. מר ראסט שאל: האם נתקבלה כבר ההתנצלות מאלו שפגעו בו. למחאה זו הצטרף גם הרב שאר-ישוב כהן מהמפד"ל.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | Markt 2, בון, גרמניה (Bundesstadt Bonn - Altes Rathaus - בית העירייה הישן)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות