לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צוים סותרים זה את זה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 25/12/1963 (יום רביעי)
צווים הנוגדים זה את זה היוצאים מדי פעם לפעם מאת משרדי הממשלה השונים, עלולים להושיב ציבור שלם על ספסל הנאשמים בגלל עבירות על חוקי המדינה. הפעם קרה הדבר עם קיבוץ צובה אשר בפרוזדור ירושלים. כל חברי הקבוץ עוברים על חוקי המדינה והיה צורך להושיבם על ספסל הנאשמים ולהעמידם לדין, הם ונשיהם ובניהם, אילו התייחסה הממשלה ברצינות לחוקיה וצוויה השונים הסותרים זה את זה. הדבר שקרה נשמע גם כבדיחה טובה ומעשה שהיה כך היה:

קיבוץ צובה בנה בריכת שחייה לחבריו. כשנודע הדבר למשרד הבריאות, תבע מהקיבוץ להתקין מתקן לכלורניזציה בבריכה כדי לטהר את המים. אולם כאשר נודע הצו של משרד הבריאות למשרד החקלאות הודיע הלה לקיבוץ שהוא לא יספק מים לבריכה באם הם יכניסו לתוכה כלור וימנעו ע"י כך את האפשרות להשתמש במים לצורך השקאה. משרד הבריאות בשלו ומשרד החקלאות בשלו, וחברי קיבוץ צובה לא ידעו לאיזה צו להישמע.

אבל מאחר שחברי קיבוץ צובה הם בכל זאת חקלאים וחבל היה להם על המים שבבריכה שילכו לאיבוד. התעלמו מהצו של משרד הבריאות ונשמעו לצו של משרד החקלאות.

מה עשה משרד הבריאות? הוא הוציא צו לסגירת בריכת השחיה, ואף הכריח את מזכירות הקיבוץ לתלות שלטים סביב הבריכה שהרחצה בה אסורה. תלו אנשי הקיבוץ את השלטים הנדרשים והם מוסיפים להתרחץ בה. וכל המשרדים, הן משרד הבריאות והן משרד החקלאות מרוצים. השאלה היא רק אם יש במוצא אבסורדי זה דוגמא לאזרחות טובה וליחס כבוד לחוקי המדינה?

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: קיבוץ צובה | רחוב הלני המלכה 13, ירושלים (חצר סרגיי - מגרש הרוסים - משרד החקלאות עד שנת 2011) | רחוב דוד המלך 18, ירושלים (משרד הבריאות בשנות ה-50 וה-60 (לשעבר רחוב יוליאן) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות