לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ברחוב הנביאים או בתלפיות?


מאת: נ. ז.
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 03/06/1964 (יום רביעי)
עיריית ירושלים, עומדת לרכוש את ביתו של מר אהוד בן יהודה, אשר בשכונת תלפיות בירושלים, שבו מרוכזים מרבית כתבי היד, הארכיון והספריה של אליעזר בן יהודה, ולהפכו ל "בית אליעזר בן יהודה". הצעה זו העלה ראש עיריית ירושלים מר מרדכי איש-שלום בישיבת ועדת הכספים של העיריה. לפי הצעה זו ישולם למר אהוד בן אליעזר בעד הספרייה וארכיון של אביו, סך של 150 אלף ל"י, ברכישה ישתתפו משרד החינוך והתרבות, הסוכנות היהודית ועיריית ירושלים. כן יכסו שלושת הגורמים האלה את הוצאות קיום הבית.

רוב חברי ועדת הכספים גם מסיעות הקואליציה התנגדו להצעתו של ראש העיר, מתוך נימוק שאליעזר בן יהודה לא גר מעולם בבית הזה אשר בתלפיות, כי אם בבית שכור ברחוב הנביאים, הנמצא עתה בבעלותו של מקרקעין ישראל. הועלתה הצעה אחרת: לבדוק את האפשרות של רכישת הבית אשר ברחוב הנביאים שבו גר אליעזר בן יהודה עשרות בשנים וכן לרכוש את רהיטיו והספריה והארכיון שלו. כמו כן הועלתה הצעה לקרוא את האקדמיה ללשון העברית אשר נמצאה בקרית האוניברסיטה העברית ע"ש בן יהודה ולהכניס בה את רהיטיו, הספריה והארכיון.

חברי ועדת הכספים של העיריה סיירו במקום בתלפיות וקיבלו הסברים מפורטים מאהוד בן יהודה. ההחלטה לחיוב או לשלילה, תיפול בימים הקרובים.

הערות: הבית בו גר אליעזר בן יהודה שכן ברחוב החבשים הסמוך לרחוב הנביאים.
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב עין גדי 28, ירושלים (בית אליעזר בן יהודה - שכונת ארנונה - תלפיות) | רחוב אתיופיה 11, ירושלים (ביתו של אליעזר בן יהודה בין השנים 1909-1922 (לשעבר רחוב החבשים))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות