לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

א. ורגליס נחלץ להגנת ח. נ. ביאליק


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 19/10/1964 (יום שני)
בעיתון "זנאמיא קומוניזמה" [ * ] המופיע באודיסה, פירסם אחד א. גילאיידיענקו מאמר השמצה תחת הכותרת "רוכל מישראל", בו הוא מתמרמר על התיירים הבאים מישראל ומביאים איתם חומר ציוני שהוא סם מוות ... אידיאולוגי. את החומר הם מפיצים בבתי מרגוע אשר על שפת הים השחור, בין החומר הזה הוא כולל גם את קובץ שירי ביאליק שהופיע בתרגומו של זאב ז'בוטינסקי.

על כבודו של ח. נ. ביאליק בא להגן אהרן ורגליס עורך ה "סוויעטיש היימלאנד". בגליון האחרון שהגיע לישראל טוען ורגליס שמי שמכניס את כתבי ביאליק ומכנה אותם סם ציוני הינו בור ועם הארץ שלא עיין אפילו בערך ביאליק שהופיע ב "אנציקלופדיה הספרותית" הרוסית של שנת 1962, אשר מגדירה אותו כמשורר לאומי בהא הידיעה.

ורגליס מזכיר לסופר "זנאמיא קומוניזמה" כי בשנת 1916 אמר הסופר הרוסי המפורסם מקסים גורקי כי בשבילו ביאליק הינו משורר גדול, שמתגלה כמשורר המייצג בשלמות את רוח עמו (דברים אלה פורסמו בקובץ של ביאליק), כן מביא ורגליס באותו העיתון את דברי אחד מסופרי עיתונו איש אודסה, נטע לוריה, שמעלה בזכרונותיו את ועידת הסופרים הסובייטיים הראשונה שנערכה בשנת 1934, בה ישב ראש הסופר מ. גורקי שהספיד את ביאליק בכנותו אותו המשורר שהגיע לגאונות.

הערות: * מדובר בעיתון Znamya kommunizma שמשמעות שמו היא דגל הקומוניזם.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מוסקבה, רוסיה (קירוב 5 (מוסקבה העתיקה) - מערכת סאוועטיש היימלאנד (משוער)) | אודסה, אוקראינה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות