לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מסמכים על השמדת יהודי גיטו מינסק נתגלו בצ'כיה


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 22/10/1964 (יום חמישי)
מסמכים גרמניים רשמיים על השמדת יהודי גטו מינסק נתגלו לאחרונה בצ'כוסלובקיה - ב "אגם השחור" הנמצא בדרום מערב צ'כוסלובקיה הנקרא "אגמי שומאבה" ושהיו מימים ימימה עטופי מסתורין ואגדות.

ממשלת צ'כוסלובקיה שרצתה להוכיח כי מקומות אלה הם ככל המקומות החלה בעבודה אמודאית בתוך האגמים. תוך כדי עבודה נתקלו האמודאים בארגזים שהיו מונחים על קרקעית האגם. תחילה חשבו שהארגזים מלאים חומרי נפץ וכלי נשק אחרים. אולם אחרי בדיקות רבות של חבלנים צ'כיים, הוצאו הארגזים מתוך קרקעית האגם.

בבדיקה של הארגזים נתגלו מסמכים סודיים גרמנים שהיו מונחים למעלה מ-19 שנה בקרקעית האגם.

סודות צבאיים

הנאצים הטמינו בארגזים אלה סודות צבאיים ומברקים סודיים וכן לוח ומפתחות לפיענוח מברקים סודיים ודו"ח על השמדת היהודים. בארגזים אלה נתגלו גם רשימותיהם השמיות של סוכני הגסטאפו ושירותי הביון הגרמניים.

במסיבת עיתונאים שנערכה בפראג מסר שר הפנים הצ'כוסלובקי מר ל. שטרוגאל פרטים רבים על החומר שנמצא בארגזים אלה. בין היתר סיפר שנתגלה יומנה של בת אחד מסוכני הביון הנאצי בצ'כוסלובקיה בעל האחוזה הגרמני מאקס אגון פון הוהנלואה. כן נתגלו מסמכים העשויים להרשיע אנשים המכהנים עתה
[חסרה שורה]
הזכיר את קיליאן רופרכט איש הס.ס. והגסטאפו האחראי לפשעים רבים ומשמש עתה כקצין בשירות הביון של מערב גרמניה.

בין המסמכים נמצא גם מכתבו של גרינג להיידריך משנת 1941, בו הוא מטיל עליו את המשימה של הפתרון הסופי לבעייה היהודית ומבקש ממנו למסור דין-וחשבון מלא על ההכנות שנעשו. גם מכתבו של היידריך לפראנק על ההכנות לפתרון הסופי וכן דו"ח על 34 אלף להשמדה - נמצאו בארגזים שהוצאו מתחתית האגם.

נמצא גם דו"ח מלא על השמדת ששת אלפים יהודי מינסק שנקברו חיים בבור שנכרה. בדו"ח נאמר כי "מבצע גדול נערך בגטו מינסק, ששת אלפים יהודים נקברו חיים". כוונתו הייתה לאקציה שנערכה בגיטו מינסק במרץ 1942, שבה הושמדו אנשי הגטו אנשים נשים וטף.

מלבד המסמכים הנוגעים להשמדה ולשואה נתגלו גם תעודות ומסמכים שונים המעידים על החתרנות שניהלו הנאצים עוד טרם עלו לשלטון. חתרנות זו נעשתה בעיקר בארצות הסמוכות לגרמניה.

דו"ח על מוסוליני

עוד בשנת 1940 כשאיטליה הייתה בעלת בריתה של גרמניה החלו שירותי הביון הגרמניים לעקוב אחרי מוסוליני ובדו"ח שמסרו להיטלר נאמר כי הוא לקוי באופיו והינהו בלתי אהוד על האוכלוסיה האיטלקית, כן עקבו אחרי הגיס של מוסוליני ששימש כשר החוץ שלו. נמצאה גם מפה של מטות המחנות ה-5 וה-8 באיטליה שלפי התוכנית הנאצית היה על חבלנים גרמנים לבושים במדי הצבא הבריטי להשמיד אותם.

בגילוי מסמכים אלה יש כדי לחזק את התביעה לביטול חוק ההתישנות במערב גרמניה כי רק עתה נתגלו מסמכים המרשיעים רבים מבין הפקידות הבכירה של בון, ועלולים עוד שיתגלו במשך הזמן מסמכים נוספים שיטילו אור על פושעים אחרים הממלאים תפקידים חשובים בממשלת מערב גרמניה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Sumava National Park, צ’כיה (Cerna jezerka האגם השחור) | vulica Zaslauskaja, מינסק, בלארוס (גטו מינסק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות