לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבה של ראשון לציון מאיים בבג"ץ נגד הרבנות הראשית


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 27/10/1964 (יום שלישי)
חודשים מספר לאחר ביטול הבג"ץ שהוגש נגד הרבנות הראשית ע"י "מרבק", עלולה מועצת הרבנות הראשית לעמוד בפני בג"ץ חדש שיוגש נגדה הפעם ע"י אחד מרבני הערים בארץ וחבר מועצת הרבנות הראשית עצמה.

רבה של ראשון לציון וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב חיים דוד הלוי ביקש ממועצת הרבנות הראשית להעניק לו אוטומטית כושר לשמש כדיין בבית הדין הרבני מבלי לעמוד בבחינות כנהוג, בהסתמכו על הסעיף בחוק המאפשר הענקת כושר אוטומטי למי שהוא ידוע כגדול בתורה. אך דרישתו זו נדחתה ע"י מועצת הרבנות הראשית בטענה שכושר זה יכול להינתן רק למי שידוע ברבים בתור כזה.

בתשובה על כך הודיע הרב חיים דוד הלוי בעת ישיבת מועצת הרבנות הראשית בביתו של הרב ראובן כץ זצ"ל שנערכה ביום השנה למותו, כי הוא שוקל את האפשרות להגיש צו על תנאי נגד מועצת רבנות הראשית על שאינה מאפשרת לו לקבל את הכושר באופן אוטומטי.

איומו של הרב הלוי עורר מורת רוח רבה בחוגי הרבנות הראשית, אשר ציינו כי הציבור נזעם בזמנו מהגשת הבג"ץ ע"י "מרבק" שהוא גורם חילוני ובוודאי יש לראות בחומרה צעד כזה כשהוא נעשה ע"י אישיות רבנות.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (בית הדין הרבני הגדול (בשנים 1959-1967) - היכל שלמה) | רחוב חשין 6, ירושלים (משכנו הקודם של בית המשפט העליון - מגרש הרוסים) | רחוב דרור 7, ראשון לציון (רבנות - המועצה הדתית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות