לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבנים הרפורמים פועלים נגד המגבית בגלל אי-הכרה בגיור


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 12) - 20/11/1964 (יום ששי)
הרבנים הרפורמיים באנגליה ניהלו תעמולה להפסקת "המגבית היהודית המאוחדת" כמחאה נגד ההנחיות של מחלקת העלייה של הסוכנות היהודית, שלא הכירה בגיור שנערך ע"י הרבנים הריפורמיים, בכדי לעלות לישראל על פי "חוק השבות" שנתקבל בכנסת.

מספר רב של אנשים המקורבים לתנועה הרפורמית באנגליה הודיעו שאין הם ממשיכים לתרום למען המגבית המאוחדת, ובמקום זה ישלחו את תרומותיהם למוסדות צדקה אחרים בישראל. נראה שאמצעי זה השפיע גם על מוסדות ההנהלה הציונית בארץ, ובעקבות זאת נידונה התביעה לשינויים בהנחיות.

אחד הרבנים הריפורמיים באנגליה סידני בריכתא סיפר לאחרונה, כיצד מכניסים הוא וחבריו גרים "תחת כנפי היהדות" אין הם תובעים מהגוי שבא להתגייר להיכנס לבריתו של אברהם אבינו, אלא המועמד לגיור צריך לשכנע כי כוונתו כנה, אחרי כן הוא צריך ללמוד שנה בממוצע, ואחר כן הוא עובר בחינה בפני ועדה של עשרה רבנים, אך אין מעמידים בפניו את ה "מילה" כתנאי.

אותו רביי סיפר עוד כי מכיוון שלרוב המדובר במקרים של נשואי תערובת הרי אנו מעדיפים לצרף יהודי או יהודיה לקהילתנו, מאשר לאבד את היהודי וילדיו ...

נציג מחלקת העליה של הסוכנות היהודית בלונדון מר אולסוונגר הגיב על מחאתם של הרביים ואמר: הרפורמים עושים גיור בלי מילה, מחר יבואו מאה פקיסטנים שלא מצאו עבודה בלונדון ויתגיירו בהמוניהם אצל רב רפורמי - האם נעלה אותם ארצה ?

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 80 East End Road, לונדון, בריטניה (The Movement for Reform Judaism - התנועה ליהדות רפומית בבריטניה) | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (קרן היסוד - המגבית המאוחדת לישראל) | רחוב טיומקין 10, תל אביב (מחלקת העליה של הסוכנות בשנות ה-50)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות