לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צו על תנאי יוגש נגד יו"ר המועצה הדתית בירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 04/12/1964 (יום ששי)
צו על תנאי נגד יו"ר המועצה הדתית בירושלים הרב שמואל הכהן וינגרטן ומנהל מחלקת הנשואין של המועצה הדתית מר מנחם שינדלר על שאינם נותנים להרב אברהם אדלר, שנתמנה כרושם הנשואין בירושלים ע"י הרבנים הראשיים ואושר ע"י משרד הדתות, לחתום על תעודות הנשואין, וכן בקשה לבטל את כל תעודות הנשואין שאושרו ע"י הרב אברהם פרדס כרושם נשואין, יוגש בימים אלה לבית הדין הגבוה לצדק בירושלים.

הבקשה תוגש באמצעות העו"ד יעקב דובר, בהסתמך על ועדת הבחירות לרבנות הראשית שבשעתו עמד בראשה השופט העליון הד"ר מ. זילברג בתורת ועדת הערעורים שקבעה כי אין הרב א. פרדס כלול ברשימת הרבנים כרבה של ירושלים. נוסף לכך הוא לא נתמנה באופן רשמי וחוקי כרושם נשואין בירושלים, אף כי שימש כרושם נשואין ברמת גן. מודגש שישנה אבחנה בין רושמי נשואין ארציים כגון הרב קניאל מחיפה והרב קושלבסקי מבאר-שבע, לבין רושמי נשואין איזוריים המוגבלים רק למקום כהונתם.

מהסיבות הנ"ל מבקשים מגישי הבג"ץ לפסול את תעודות הנשואין שאושרו ע"י הרב א. פרדס החל מי"ג בחשון השנה (19 באוקטובור) בו נתמנה הרב אברהם אדלר כרושם נשואין ע"י הרבנים הראשיים.

לבקשה יצורף גם מכתב של יו"ר המפד"ל בירושלים מר דוד גד הפונה אל המועצה הדתית בירושלים ומבקש מיו"ר המועצה הדתית לא לתת להרב אברהם אדלר לחתום על תעודות הנשואין. במכתב זה רואים מגישי הבג"ץ קנוניה מפלגתית. לאור האמור לעיל הם מבקשים להוציא צו על תנאי נגד יו"ר המועצה הדתית ומנהל מחלקת הנשואין שלה.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב חשין 6, ירושלים (משכנו הקודם של בית המשפט העליון - מגרש הרוסים) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות