לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נאצים בשירות בון


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 27/12/1964 (יום ראשון)
"האוניברסיטאות החומות" - תחת שם זה הופיע באחרונה ספר דוקומנטרי ובו חומר רב על הפרופסורים הנאציים הממשיכים גם כיום לשמש במשרות גבוהות והתופסים עמדות חשובות באוניברסיטאות של מערב גרמניה.

מחבר הספר העיתונאי ק. זלינגר, אסף בספרו זה חומר על 37 פרופסורים שמאחוריהם תלויה קופת שרצים, בעת כהונתם באוניברסיטאות בימי שלטונו של היטלר. בספר זה שהינו הראשון בסדרת הספרים שיופיעו עומדים בראש רשימת הפרופסורים, ששיתפו פעולה עם השלטון הנאצי, הפרופ' הרמן מאושפר מוירצבורג, והפרופ' בולקו פון ריכטהאפען. הפרופ' מאושופר השתתף בעיתון הנאצי הסודטי "די צייט" והיה ממשתתפיו הקבועים, בשנת 1941, כן שימוש כמרצה ב "מכון ההיסטורי" של המפלגה הנאצית והשתתף ב "מכון לענייני היהודים", חיבר כמה עבודות מחקר נאציים, כיום הוא משמש כיועץ מדעי מטעם "החוג לאנשי שלזיה", בעל עיטורים גבוהים מטעם ממשלת בון.

הפרופ' פון דר העידטה, הפרופ' זיגפריד רוף מאוניברסיטת המבורג, השתתפו "בנסיונות מדעיים על גופותיהם של אסירי דכאו". פרופסור אחר - פטר היינץ זארפים, מומחה לענייני המזרח התיכון, עבד בזמנו ב "מכון לענייני היהודים" ושימש כראש המערכת של העיתון האנטישמי "וועלט קאמף", כיום הוא משמש כיועץ לעניינים כלכליים גרמניים בממשלת בון.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: גרמניה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות