לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כהנים עומדים להפגין לפני בית החולים "הדסה" בירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 11/01/1965 (יום שני)
הפגנה של כהנים עומדת להערך בימים הקרובים בירושלים, כמחאה נגד הסידורים הקיימים בבית החולים האוניברסיטאי "הדסה" אשר בעין כרם, המונעים מכהנים המתנזרים מטומאה להיכנס אל בין כתלי בית החולים.

לפי ההלכה אסור לכהן להיכנס מתחת לקורת גג בה נמצא מת או אבר מגופו של מת. בית החולים האוניברסיטאי בירושלים, הכולל את בית הספר לרופאה והמכון הפתולוגי, בנוי בצורה שהמבנה מתקשר יחד, בלי שתהא הפרדה בין קורת הגג, לכן אין הכהנים יכולים להיכנס בתוכו אלא אם כן מותקנת דלת אוטומטית המפרידה בין מקום "הטומאה" למקום כניסת הכהנים.

במהלך הבניה והתיקונים לא הקפידו על קיום הדלתות. כתוצאה מכך אין אפשרות לכהנים לבקר קרוביהם אשר מאושפזים בבית החולים ואף חולים שהינם בעצמם כהנים אינם יכולים לפי הדין להיות מאושפזים במקום זה.

יש גם מקרים הקשורים בפרנסה כמו זה של המוהל הירושלמי הותיק ר' יצחק צבי היילפרין העושה במלאכת הקודש מאז כינון בית החולים ושנים רבות לפני כן, הינו כהן ומאז תקלה זו אין הוא יכול לערוך את הבריתות במקום זה.

הפניות הרבות של הרבנות הראשית לירושלים אל בית החולים וכן טיפולו של הרב דב פרלא, היועץ לענייני דת במשרד הבריאות, לא הביאו עד כה שום תוצאות ממשיות.

בימים אלה התארגנו כהנים והחליטו לערוך הפגנת מחאה ברחבת בית החולים בעין-כרם. בהפגנה זו ישתתפו כהנים ורבנים ידועים שהינם כהנים. בראש ההפגנה יעמדו הרב צבי יהודה הכהן קוק ראש ישיבת "מרכז הרב". הרב שמואל ווינגרטן הכהן, יו"ר המועצה הדתית, הרב שאר-ישוב כהן חבר מועצת העירייה ומנהל וראש מכון "הרי פישל" ואחרים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הדסה עין-כרם ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות