לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ללמוד אנגלית או לחדול - זאת השאלה ...


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 13/01/1965 (יום רביעי)
מאבק דרמטי נערך לאחרונה בין הורים, אשר ילדיהם לומדים בבית הספר "שילה" של החינוך העצמאי של "אגודת ישראל" בירושלים. המסורת בבית ספר זה כמו ביתר בתי ספר אחרים של החינוך העצמאי במיוחד בירושלים היא, שאין כוללים לימוד שפה זרה בתוכנית הלימודים של בתי הספר, שכן התכנית מושתתת בעיקר על לימודי קודש.

לאחרונה באה דרישה מצד הורי תלמידים בכיתות ו' ז' וח' לכלול שיעורי אנגלית בתוכנית הלימודים. עקב הפצרות חוזרות ונשנות הוחלט למלא אחרי דרישה זו.

בינתיים התארגנה קבוצה אחרת של הורים ודרשה להפסיק לימודי האנגלית ואף הסתמכה על האדמו"ר מגור ורבנים אחרים. כאשר אמצעי שכנוע לא הועילו פרצה באחד הימים קבוצה של צעירים לכיתות ואספה בכח את ספרי האנגלית וקרעה אותם לגזרים.

מחייבי האנגלית לא נואשו, הם הסתמכו על הרב ר' יחזקאל סרנא ראש ישיבת "חברון", שלדבריהם הודיע על תמיכתו בלימוד אנגלית, חלק מן ההורים אף איימו בהוצאת ילדיהם מבית הספר הזה אם לא ילמדו בו אנגלית. בינתיים נמשכים שיעורי האנגלית.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חגי 22, ירושלים (ישיבת חברון (עד שנת 1976)) | רחוב ירמיהו, ירושלים (תלמוד תורה שילה (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות