לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אגודת ישראל הציעה לפא"י הקמת מערך משותף


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 02/03/1965 (יום שלישי)
"אגודת ישראל" פנתה בימים אלה באופן רשמי ל "פועלי אגודת ישראל" בהצעה להקים מערך משותף ואף להביא לידי איחוד ומיזוג של שתי המפלגות, לקראת הבחירות הקרובות לכנסת השישית ולמועצות המקומיות.

פניה זו באה אחר מו"מ ממושך וחשאי שהתנהל בין נציגי שתי המפלגות ושעליו פורסם בראשונה בעיתון "חרות". כפי שנודע, עומדים מאחורי מו"מ זה ראשי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, והפעילים בו הם: האדמו"ר מגור הרב ישראל אלתר, הרב זלמן סורוצקין, נשיא מועצת גדולי התורה, והרב יחזקאל אברמבסקי, נשיא "ועד הישיבות" בארץ.

הוועד הפועל של אגודת ישראל יתכנס בשבוע הבא על מנת לדון בפניה זו, וכפי שנודע יבחרו כבר שתי וועדות משותפות לדון במיזוג, לאחר שעיקרי התנאים לאיחוד זה כבר סוכמו במו"מ הקודם.

הדיונים הקודמים היו בעיקר כדי לשכנע את שוללי האיחוד משני הצדדים, שבראשם מצד פועלי אגודת ישראל עמד חבר הכנסת הרב קלמן כהנא, המתנגד לאיחוד מלא עם אגודת ישראל, אם כי אינו שולל את המערך איתה, ואילו השוללים מצד אגודת ישראל הם חברי הכנסת הרב שלמה לורנץ והרב מנחם פרוש.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות