לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מחלוקת חריפה בין הנהלת המפד"ל והסניף הירושלמי


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 09/04/1965 (יום ששי)
מחלוקת חריפה פרצה בין ההנהלה הארצית של המפד"ל לבין הסניף הירושלמי של המפד"ל על רקע הסכם שנחתם בין הסניף הירושלמי לבין מפא"י בענייני המועצה הדתית בירושלים.

כפי שעיתוננו גילה אתמול מיחתה הרבנות הראשית בירושלים נגד הסכמים אלה ואף אסרה על החברים הדתיים להשתתף בישיבת המועצה הדתית שנועדה ליום הראשון ואשר בה עומדים לאשר את ההסכמים הקואליציוניים החדשים.

ההנהלה הארצית של המפד"ל נכנס לעבי הקורה וכתוצאה מכך דרשה מחבריה בסניף הירושלמי לבקש את דחיית הישיבה מיום ראשון במגמה לברר את הפרטים ומתוך כוונה למנוע סכסוך עם הרבנות הירושלמית ואף מינתה ועדה המורכבת מהרב י. אלינסון, מ. א. יפה מנהל היכל שלמה, צבי ברנשטיין, ומר גלזר, לברר עם כל הגורמים את הדבר ולהביא את התוצאות בפני ההנהלה הארצית.

נודע שהסניף הירושלמי של המפד"ל דחה את הפניה של ההנהלה הארצית ובדעת נציגיו לקיים את הישיבה וכן להשתתף בה. רק יו"ר המועצה הדתית הרב שמואל וינגרטן עומד לנהוג על פיה של הרבנות הראשית וההנהלה הארצית של המפלגה.

לפי ההסכם החדש בין המפד"ל לבין מפא"י יועברו כל המינויים של רבנים, שוחטים וכלי קודש אחרים לידי ועדה שבה אין רוב לדתיים וללשכת הרבנות הראשית לא נשאר שום סמכות במינויים של רבנים וכלי קודש אחרים. לפי הסכם זה תקבל מפא"י שני סגנים למועצה הדתית.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חזנוביץ 1, ירושלים (סניף המפד"ל בירושלים) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות