לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

העדה החרדית בירושלים הכריזה חרם על בנק לאומי

"אפריקה-ישראל" דוחה הטענות בעניין מלון "גני חמת"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | חדשות פנים (עמוד 6) - 14/03/1984 (יום רביעי)
בית דין צדק של העדה החרדית בירושלים הורה לנתק את קשרי המסחר עם בנק לאומי בגלל עצמות המפוזרות מסביב למלון "גני חמת" בטבריה.

בפסק דין שניתן על ידי בית-דין של העדה החרדית, בראשותו של אב בית-הדין הרב יצחק יעקב וייס, נאמר, בין היתר, כי לאחר פניות מרובות אל בנק לאומי, שותף בפרוייקט הרחבת מלון "גני חמת" בטבריה, לאסוף את העפר המעורב בעצמות ולקבור אותו ולא לבנות במקום שנעקרו ממנו הקברים, ומכיוון שעדיין בנק לאומי עומד במרדו - לכן על פי דעת תורה, מי שיש לו יראת השם וכואב לו על דריסת קברי ישראל קדמונים יחדלו מעסקים עם בנק לאומי: אל יפתחו חשבונות ולא ירכשו מניות של הבנק ומניות החברות-הבנות שלו; ומי שיש לו פקדונות או עומד בעסקי מסחר עם בנק לאומי יעשה את המוטל עליו ויחסל בהקדם האפשרי את עסקיו ויעזוב את הבנק, עד שיקבלו עליהם לציית לכל ההוראות שיקבלו בעניין קבורת העפר המעורב עם העצמות למקום שממנו נעקרו הקברים. ואם לא יחזרו בתשובה שלמה יהיה בית-הדין של העדה החרדית נאלץ לנקוט אמצעים חריפים יותר, נאמר בפסק הדין.

בתגובה להודעה על פסק-דין-צדק של העדה החרדית, על החרפת המאבק נגד בנק לאומי, מאחר שחברת-בת של הבנק, אפריקה-ישראל להשקעות בע"מ, מקימה את מלון "גני חמת" בטבריה, מסר שלמה גרופמן, מנכ"ל החברה, כי הוא דוחה מכל וכל את טענות החוגים החרדיים הקיצוניים כאילו חוללו קברות בטבריה.

הוא הוסיף, כי הוא נדהם מצעדיו הקיצוניים של בית הדין ואמר, שהחברה התחשבה ומתחשבת בערכי מסורת ישראל וכי כל פעולותיה בשטח מתבצעות בתיאום הרבנות הראשית לישראל בכפוף לפסק דינו של הראשון לציון. גרופמן ציין, כי העבודות בטבריה מתבצעות בפיקוחו המלא והצמוד של נציג הרב הראשי באתר.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר חדשות פנים 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים | דרך המרחצאות, טבריה (מלון גני חמת (כיום מלון הולידיי אין)) | רחוב יהודה הלוי 34, תל אביב (בנק לאומי הנהלה ראשית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות