לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מפלגת ארהארד קורצת לנאצים ולמעריציהם

הבונדסטג פעיל למען רוצחים שמילאו "רק את ההוראה"


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 13/06/1965 (יום ראשון)
הבונדסטאג המערב גרמני עומד לדון בהצעת חוק שתוגש ע"י ועדת החוקה ומשפט, האומרת כי יש להפריד בין פושעי המלחמה הגרמניים, שנתנו את ההוראות להשמדת עמים, לבין אלה שרק "מילאו" פקודות אלו. הראשונים יישפטו רק עד שנת 1969, מועד תחולת חוק ההתיישנות, ואילו האחרונים לא יועמדו בכלל לדין ואף אלה שכבר נידונו ישוחררו לפי הצעת חוק זו.

תחת לחץ כבד, נאלץ הבונדסטאג המערב גרמני לדחות את חוק ההתיישנות עד שנת 1969. יחד עם הצעה זו עמדה על סדר יומו של הבונדסטאג הצעה אחרת והיא להפריד בין פושעי מלחמה גדולים, שנתנו את ההוראות, לבין פושעי מלחמה "קטנים" שרק "מילאו" אותן. הבונדסטאג קיבל את ההצעה הראשונה, דהיינו דחיית חוק ההתישנות לעוד 4 שנים.

עתה ערב הבחירות לבונדסטאג שתתקיימנה בחודש אוקטובר ש.ז. נודע כי נעשו הכנות רציניות ומתנהלת פעילות ענפה מצד ועדת החוקה והמשפט של הבונדסטאג להעלות את ההצעה השניה על סדר יומו, כדי לדון בה עוד לפני קיום הבחירות.

כפי שנמסר מעוניינת מפלגת השלטון דהיינו מפלגתו של אדוארד וארהארד, להרים מס לנאצים ולניאו נאצים שבגרמניה ע"י הגשת הצעת חוק זו, לפיה ישוחררו אלפי נאצים מבתי הכלא, בעוד מאות אלפים אחרים ינשמו לרווחה.אם חוק זה אמנם יכנס לתוקפו. כי הרי כל אלה העומדים בדין הן במשפט אושוויץ והן במשפטים אחרים טוענים כי מילאו רק פקודות והוראות שניתנו ע"י "גדולים" מהם.

באחרונה נודע לנו, ששני חברי הפרלמנט הצרפתי ידידינו מר קוסט פלורה (מי שהיה שופט במשפט נירנברג) ומר שמיטלין, חברי האגודה למען ברית צרפת - ישראל, מכינים, הצעת חוק - שתועלה בפורום בינלאומי - לדחות לצמיתות את חוק ההתיישנות לגבי פשעים שנעשו נגד האנושות. הצעה זו, כפי שנודע, תובא לדיון ע"י ידידינו, חברי הפרלמנט הצרפתי, בפני עצרת האומות המאוחדות.

כמה מן הארצות שסבלו מן הגרמנים ובראש וראשונה פולין, מתכוננות לתמוך בהצעה זו ואף עורכים בהן עצומות שהוגשו לאו"ם.

ההצעה הגרמנית להפריד בין פושעים גדולים לבין פושעים "קטנים" לא זכתה לפרסום רב בישראל. כינון היחסים בין גרמניה וישראל העמיד בצל הצעה זו שלמעשה היא ניתנת חנינה למאות אלפי הפושעים הגרמניים המסתתרים עדיין ושעתה יוכלו לצאת ממחבואיהם.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Platz der Vereinten Nationen 2, בון, גרמניה (בניין הבונדסטאג (עד שנת 1999 כיום - World Conference Center))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות