לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האמת על הרוזן ברנדוט


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 18) - 26/09/1965 (יום ראשון)
לפני 17 שנה נרצח בירושלים הרוזן השוודי פולקה ברנדוט, שעשה בישראל כמתווך או"ם.

באמתחתו של ברנדוט היו תכניות מוכנות מראש. הוא בא רק להגשימן, התוכניות שלו הכילו, בין היתר, מסירת ירושלים כולה לערבים וכן לקצץ את הנגב. גם על ערים אחרות של מדינת ישראל הרים ברנדוט את ידו. בקיצור, ברנדוט בא לכפות על מדינת ישראל תכנית שטנית.

על ברנדוט נוצרו לאחר מותו אגדות. סיפרו שהוא הציל יהודים מידי הגרמנים, ובמיוחד את יהודי דניה שהעבירם לשוודיה, עת ששימש כנשיא הצלב האדום של שוודיה, בימי מלחמת העולם השניה. כן אמרו שהביא ילדים יהודיים למקום מחבוא ומקלט, גירסאות אלה חוזרות ונישנות מדי פעם.

אגדות אלה ניפץ לרסיסים, יהודי שוודי שביקר לאחרונה כתייר בישראל, בהפריכו את השמועות שברנדוט הציל את יהודי דניה מידי הגרמנים.

בשיחה עם התייר השוודי נתגלו לנו דברים שטרם היו ידועים על ברנדוט. לפני טיסתו של ברנדוט לישראל כמתווך או"ם - סיפר לנו התייר השוודי - ביקשה "שארית הפליטה" היהודית בשוודיה, פגישה דחופה עם הרוזן. גונב לאוזנם שמץ מתוכנית ההתנכלות של הרוזן ברנדוט למדינת ישראל. בהשתדלותו של הקונגרס היהודי העולמי, נערכה הפגישה והמשלחת בהרכב הד"ר פריד ז"ל מרומניה, ויבל"א הגב' שרה ארליך, רעייתו של הד"ר רוגוזינסקי ממכון ויצמן הנמצאת בישראל ומר יוסף גולדשטיין מלודז' החי עתה בשטוקהולם, נתקבלה ע"י הרוזן ברנדוט. הוא קיבל אותם בעמידה ולא הציע להם לשבת. השיחה שנמשכה כחצי שעה התנהלה במתיחות רבה בין שני הצדדים.

ברנדוט הודיע למשלחת במפורש כי מנוי וגמור עימו להגשים את תכניותיו. למשלחת ששאלה מה יהיה על שארית הפליטה שניצלה מהכיבשנים הגרמנים, לאן הם ילכו, אם גבולות מדינת ישראל יקוצצו לפי תכניתו - ענה: מה אתם רוצים, הלא מצאתם כאן אצלנו מקלט בטוח ולא חסר לכם מאומה ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שוודיה | פינת רחוב הפלמ"ח רחוב הגדוד העברי, ירושלים (מקום ההתנקשות ברוזן ברנדוט)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות