לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בקורת על תיירים מישראל


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 20/10/1965 (יום רביעי)
בקורת חריפה נמתחה בירחון אמריקני אורתודוקסי רב השפעה, על תיירים ישראליים היוצאים לבלות את חופשתם בחוץ לארץ, ומבזים את שמה של מדינת ישראל בהתנהגותם המבישה במקומות פומביים.

הרב שמחה אלברג, עורכו הדינמי של "הפרדס" המופיע בניו-יורק, מותח בגליון של ערב ראש השנה ביקורת חריפה על התיירים יהודים ישראליים הגורמים לחילול השם וחילול שם מדינת ישראל בהופעותיהם הפומביות. הרב ש. אלברג מזכיר כמה מקרים שבאחדים מהם היה נוכח.

המקרה הראשון: קבוצה של תיירים ישראליים שהתאכסנו באחד מתי המלון בפריז, ערכה בליל תשעה באב במסעדה של המלון שאינה כשרה סעודה חגיגית בליווי שירים עבריים וישראליים. באותו מלון התאכסנו גם תיירים יהודים מארצות אחרות שהגיבו על התנהגותם של התיירים הישראלים בחריקת שן ועזבו את המלון.

עובדה שניה: בעיר הצרפתית ניצה, קיים מלון כשר ממדרגה ראשונה ושמו מלון "פוזננסקי", תיירים ישראליים שהגיעו באחד מערבי השבתות לניצה באו ישר למלון הבלתי כשר "וסטמינסטר" ואף אחד מהקבוצה לא סעד במסעדה של המלון הכשר "פוזננסקי". לשאלה מה תכניתם ליום השבת? ענה ראש הקבוצה: ביקור במוזיאון ומקומות בילוי שונים. כשנשאל למה אין בתכניתו ביקור בבתי כנסת של ניצה המהווים שריד היסטורי עתיק, שאפילו הגרמנים חשבו אותם לנכס עתיק ולא נתנו להחריבם, לא באה שום תשובה.

שני המקרים האלה לא גרמו כבוד לשמה של מדינת ישראל. להיפך, יהודי ניצה הדתיים והלא דתיים הגיבו בבוז על חילול השבת ואכילת טריפה ע"י תיירים ישראליים בעירם. הם הדגישו כי מחובתו של תייר להיות שגריר ארצו ולהקפיד על נימוסים מסויימים ולא להשחיר את פני ארצו ומדינתו ע"י התנהגותו בארץ בואו.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Nice, צרפת | 27 Prom. des Anglais, Nice, צרפת (Westminster Hotel) | 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | ישראל | פריז, צרפת
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות