לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פאולס ביקר ב "היכל שלמה" ונתקבל ע"י הרב אונטרמן - הרב נסים החרים הביקור

הביקור - בלחץ משרד החוץ - סערת רוחות בחוגי רבנות


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 24/11/1965 (יום רביעי)
שגריר גרמניה בישראל ד"ר רולף פאולס, ביקר אתמול ב "היכל שלמה" בירושלים ונתקבל ע"י הרב הראשי, הרב איסר יהודה אונטרמן. הביקור עורר סערת רוחות חסרת תקדים בקרב הציבור הרבני. הרב נסים החרים את הביקור.

כפי שנודע נערך הביקור בעקבות לחצו הממושך והחריף של משרד החוץ. הרב הראשי הראשון לציון, הרב יצחק נסים, סרב בכל תוקף להשתתף בפגישה זו. חרף כל הלחצים שהופעלו עליו.

הביקור של שגריר גרמניה ברבנות הראשית וקבלתו ע"י ראש הרבנים הרב אונטרמן הסעיר רבים מעובדי "היכל שלמה" וכן חלק גדול מהציבור הרבני, אשר הדבר נודע לו. בבניין נעשו אמנם סידורים רשמיים כמקובל לגבי אורח רם-מעלה ובתוך זה הוארו אורות חגיגיים בבית "היכל שלמה" ובכניסה אליו - אך רבנים מאנשי "היכל שלמה" התחמקו ממילוי התפקיד הכרוך בקבלת פנים זו.

מר נס בעל המזנון ב "היכל שלמה" הודיע שמצפונו ייפגע קשות אם יצטרך "לכבד" את השגריר הגרמני על כן יסרב לעשות זאת, והוא שוחרר מלהגיש את הכיבוד. כפי שנמסר שוכנע הרב אונטרמן שיש לקבל את פני השגריר לאחר שנאמר לו כי "גרמניה היא המשענת החשובה ביותר לישראל". לעומת זאת התעלם הרב אונטרמן מפניות של רבנים ואישי תורה אחרים שלא לקבל את פני השגריר. בין היתר פנתה אליו אישיות רבנית ממשרד הדתות וביקשה שלא יקבל את פני השגריר.

המתנגדים לקבלת הפנים ברבנות הראשית, טוענים שהיא מהווה מעין "התפייסות" בשם העם היהודי ובוודאי שאין בה כורח דיפלומטי. וביקור זה מהווה צעד נוסף להידוק היחסים עם המרצחים.

כפי שנודע עמד השגריר לבקר בכל חלקי "היכל שלמה", אך מפני החשש של תגובת עובדי הבית שונתה התכנית והוא ביקר רק ברבנות הראשית.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הירקון 115, תל אביב (עם הקמת היחסים שכנה שגרירות גרמניה באופן זמני במלון שרתון עד מעברה למשכנה הקבוע ברחוב סוטין 16) (מלון שרתון) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות