לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קונגרס עברי עולמי בווארשה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 12) - 04/08/1980 (יום שני)
מיון מהיר:
הקונגרס הרביעי לחקר השפה והתרבות העברית באירופה ייערך בווארשה בירת פולין, ויימשך שלושה ימים (11-14 באוגוסט) - על כך מסר באופן רשמי פרופ' ויטולד טילוך, ראש המכון לשפות שמיות שע"י האוניברסיטה בוורשה.

את הקונגרס המדעי לחקר הלשון והתרבות העברית מארגנים המכון לשפות שמיות שע"י האוניברסיטה בורשה ומרכז "הברית העברית העולמית" בירושלים. הכנסים הקודמים נערכו בשוויץ (1974), באוסטריה (1976) ובהולנד (1978). ביוזמת "הברית העברית העולמית" הוקם בשעתו איגוד הפרופסורים - יהודים ולא יהודים - לשפה העברית בארצות אירופה (מזרח ומערב). בראש האיגוד עומד פרופ' קורט שובר, קאתולי שהוא ראש הקתדרה ללימודי היהדות באוניברסיטת וינה וחבר נשיאות כבוד של הברית העברית העולמית. לצידו שלושה סגנים: הפולני פרופ' ויטולד טילוך מאוניברסיטת ורשה, פרופ' מ. בורשטיין מאוניברסיטת אמסטרדם, והפרופ' היהודי דוד פטרסון מאוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה.

בקונגרס ישתתפו נציגי הקתדרות לעברית וללימודי היהדות באוניברסיטאות של מזרח אירופה ומערבה, וכן מלומדים ומחנכים עבריים. הבטיחו את השתתפותם בקונגרס נציגי האוניברסיטאות של בריטניה, אוסטריה, בלגיה, צ'כוסלובקיה, הולנד, צרפת, יוגוסלביה, רומניה, הונגריה ואיטליה. מישראל תבוא משלחת בראשותו של נשיא "הברית העברית העולמית", פרופ' א. טרטקובר, וחברים בה יו"ר הנהלת "הברית" ד"ר א. שנקר וסגנו ניסן הרפז, פרופ' שלמה מורג ופרופ' חיים רבין מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ושני נציגי הקונגרס היהודי העולמי - יצחק הרכבי, מנהל מחלקת התרבות של הקונגרס ומזכירת המחלקה, זלדה קוליץ.

סדר היום של הקונגרס:
א. התפתחותה של השפה העברית.
ב. התפתחותה של הספרות העברית.
ג. חלקם של יהודי פולין בהתפתחותה של השפה והספרות העברית.

כל ההרצאות יהיו על טהרת השפה העברית. לכנס זה הוזמנו כל המוסדות היהודיים בפולין. האיגוד התרבותי של היהודים בפולין, התיאטרון היהודי הממלכתי ע"ש אסתר רחל קאמינסקה, המכון היהודי ההיסטורי בווארשה, ונציגי הקהילות הדתיות היהודיות בפולין.

הערות:
מדובר על: Fourth Hebrew European Scientific Conference on Hebrew Language and Culture שנערך באוניברסיטת ורשה.


דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בצלאל 18, ירושלים (ברית עברית עולמית) | Krakowskie Przedmiescie 26/28, ורשה, פולין (אוניברסיטת ורשה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות