לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"עזרה" מעודד עליה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מכתבים למערכת (עמוד 12) - 21/07/1980 (יום שני)
"עזרה" המוסד לקליטת יהודים מברית המועצות באמריקה, מיסודה של "הסתדרות הרבנים" - המאגדת בתוכה רבנים אורתודוקסים - היא היחידה מבין עשרות מוסדות-קליטה דומים בארצות הברית, כמו ג'וינט, היאס, רייז (אגודת ישראל) רב טוב (סאטמאר) ואחרים, המנסה להשפיע על הנושרים כי קליטתם באמריקה היא ארעית ובמשך הזמן עליהם לעלות או לחזור לישראל.

לקראת שנת הלימודים החדשה החליטה "עזרה" לארגן קובצה של ילדי נושרים אשר השתקעו באמריקה שיבואו לישראל לתקופת לימודים והשתלמויות במוסדות חינוכיים בארץ, במטרה להכיר את אורח החיים בארץ, להיפגש עם נוער ישראלי ולחיות עימו יחד במולדת. לפי התכנית ייצאו בקרוב 25 בנות בגילאי 17-21 ללמוד ב "בית האופנה" בירושלים שנוסדה ע"י "הסתדרות הרבנים" באמריקה, לילדים שעלו לישראל מברית-המועצות. מקווים כי ילדי הנושרים ישתלבו במוסד חינוכי זה שבו מתחנכים ילדים שעלו מרוסיה המדברים רוסית וחיים יחד בסביבה הקרובה לליבם.

הרב שלום דוב קובלסקי יו"ר "עזרה" וחבר הסתדרות הרבנים הכריז, כי המטרה של "עזרה" היא בראש וראשונה לאפשר לילדי הנושרים לשהות באווירה ישראלית מתוך תקווה כי במשך הזמן הם יחליטו להישאר בארץ וכן ישפיעו על הוריהם, שחיו בסביבה מתבוללת בברית המועצות ועתה חוזרים לסביבה מתבוללת אמריקאית, שיעלו או יחזרו לישראל.

ראוי מוסד "עזרה" שיציינו אותו לשבח, לעומת עשרות מוסדות קליטה באמריקה המשתייכים למפלגות או חצרות של אדמו"רים השמים את הדגש על הקליטה הרוחנית באמריקה מבלי לנסות להשפיע על הנושרים לעלות לישראל.

צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מכתבים למערכת 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 305 Seventh Avenue, ניו יורק, ארצות הברית (הסתדרות הרבנים דאמריקה) | ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות