לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המועמד לנשיא - נכד של חסיד


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 31/12/1980 (יום רביעי)
המועמד לנשיא וונצואלה טאודורו פטרוף, מנהיג המפלגה השמאלנית הרדיקאלית, נולד לאם יהודיה שנישאה לבולגרי נוצרי. לפי ההלכה הוא יהודי גמור - ונכד ליהודי ירא שמים שנמנה עם חסידי קוצק בעיר בנדין שבפולין.

בראיון ב "ניו-ורק טיימס" סיפר פטרוף, כי אמו הייתה ילידת פולין. פרטים נוספים על מה שפורסם ב "טיימס" יודע לספר השבועון "אלגעמיינער ז'ורנאל" :
אמו של פטרוף הייתה ביתו של חסיד קוצק בבנדין, שנישאה לבולגרי פטרוף. שניהם ברחו מפולין והגיעו לוונצואלה, שם נולד בנם טאודורו. לפני שנים מספר מתה אמו; דודתו, אחות אמו, ניצולת השואה מתגוררת עד היום בקראקס הבירה. הדוד שלו, אחי אמו חי בקיבוץ בישראל. לפני שלוש שנים ביקר אותו טאודורו.


טאודורו פטרוף, קומוניסט ידוע, שטעם את טעם הישיבה בבתי-הכלא בוונצואלה, דוגל בשיטות דמוקרטיות בכיבוש השלטון ושולל את דרכי הטרור. דעותיו אלה עוררו את זעמם של ליאוניד ברז'נייב ופידל קאסטרו. בשנת 1968 פרסם פטרוף ספר שבו הוא מגנה את הפלישה הרוסית לצ'כוסלובקיה. בגלל ספרו הוכרז ע"י השלטונות הסובייטיים כבוגד בתורת לנין. בשנת 1969 נאסר פטרוף בוונצואלה, אך כעבור זמן קצר שוחרר הודות לחנינה שקיבל מנשיא המדינה רפאל קלדרו. עתה יש סיכויים לפטרוף להיבחר כנשיא ונצואלה ולעמוד בראש המדינה בבחירות הקרובות בשנת 1983.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Av. Nte. 10 Distrito Capital, קרקאס, ונצואלה (Miraflores Palace - משכנו הרשמי של נשיא ונצואלה) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות