לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עד המלך ודעת התורה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 19/02/1981 (יום חמישי)
בעזרת השם ובשעה טובה ומוצלחת הופיע באופק שלנו עוד "עד המלך" והוא הקצין עוזי נבות, שיעיד על חלקם של שלושת הקצינים בפרשת רצח רחל הלר. [ * ]

כולנו זוכרים את הסערה שהתחוללה עם הפרסום כי ישראל גוטליב היה "עד המלך" במשפט השר אבו-חצירא. נשאלת השאלה: למה ב "עד המלך" החדש לא קמו עוררין. כולם מילאו את פיהם מים ושותקים.

האם שתי תורות בישראל, אחת כשמדובר בשר ואחרת לגבי קצינים. לרבנים הראשיים אין לבוא בטענות בנידון כי "לא שאלו אותם על עד המלך האחרון ולכן הם לא השיבו" כטענתם. אבל לאלה השואלים את הרבנים הראשיים, למה הם במקרה זה מלאו פיהם מים.

תמוה הדבר. שהרי במקרה אבו-חצירא מדובר ב "דיני ממונות" ועתה מדובר ב "דיני נפשות". רצוי לקבל תשובה על שאלה זו.

הערות: * פקד עוזי נבות - ראש המעבדה הניידת לזיהוי פלילי, צילם את סרט השחזור של המואשם ברצח רחל הלר: עוזי ברנס. לאחר שקיבל מעמד של עד מדינה, הודה נבות, כי שיקר במשפט, השחזור הסתיים לאחר חצי שעה מאחר וברנס לא הסכים להמשיכו, בניגוד למה שאמר נבות במשפט ברנס.

ישראל גוטליב - ראש עיריית בני-ברק, היה עד מדינה במשפט השוחד נגד אהרן אבו-חצירא. גוטליב שינה את עדותו לאחר לחץ מהרבנים הראשיים ובעקבות כך זוכה אבו-חצירא (שאחר הורשע בסעיפים אחרים) מחמת הספק.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חסן שוקרי 12, חיפה (בבית משפט זה נערך משפטו הראשון של עמוס ברנס) (בית המשפט המחוזי בחיפה (עד שנת 2003))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות