אדוני שר החוץ
יצחק שמיר, אנא, למען השם, רחם-נא, על ישראל עמך, ועל
ירושלים עירך, ועל ציון משכן כבודך, ועל מלכות בית דוד משיחך! אין עיננו צרה ח"ו בטיול לרומא, אבל אל תיפגש עם
האפיפיור פאולוס השני כדי לדון עימו על ירושלים.
אל תעשה זאת, כי אחרי ביקוריך באירופה דרשה הקהילה האירופית מישראל לסגת מהשטחים המוחזקים תוך שנתיים וקבעה כי
ההתנחלויות סותרות את החוק הבין לאומי ויש לפרקן; אחרי ביקורך באמריקה קיבלו הסעודים את הנשק ההתקפי, ועוד ועוד.
משום כך יש חשש שפגישתך עם האפיפיור עלולה לסכן גם את בירתנו ירושלים ...
הערות: רחם-נא, על ישראל ... - פסוק הלקוח
מתפילת שמונה עשרה. נראה שרנ"ז בגישתו הסרקסטית רצה בעיקר לתקוף במכתב זה את "הצלחותיו" של שמיר
תגובה
התגובה הבאה התפרסמה במדור "מכתבים למערכת" בעיתון "
דבר" בתאריך 19/3/1981
אדרבא, יסע שר-החוץ אל האפיפיור אנא, נח זבולוני (דבר 8.3) אל תבקש משר-חוצנו שלא ייפגש עם האפיפיור!
כותבת שורות אלה נמנית עם מחנה שואפי-נסיגה-מן השטחים (שגם היושב
בואתיקן נמנה עליו, ללא ספק). מכאן שהיא מחרחרת-מלחמה ומסכנת את שלום ירושלים עיר הקודש. ואוי לעיניים שככה רואות, ואבוי לאוזניים שכזה שומעות: מיניסטרנו שעד כה השתייך למחנה השפוי, שטובתה הבלעדית של ארץ-ישראל השמנה ניצבת למול עיניו יומם ולילה, מיניסטר זה יוצא עתה לתרבות רעה, בפגישתו האסורה עם פאולוס ברומי המשוקצת הריהו מחזק את ידי ואת ידי שאר צוררי ישראל.
אכן, נח זבולוני,
יצחק שמיר ירד מן הפסים - אבל אתה נשארת תקוע עליהם.
קיבוץ עמיעד ניצה בן-שלמה
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות
למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By