לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שאינם הולכים בתלם של אגו"י


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 24/11/1982 (יום רביעי)
לא אלמן ישראל. עוד יש שפיות-דעת גם במחנה החרדי המשתתף בקואליציה.

המדובר בחלק חשוב בתוך "אגודת ישראל", שבראשו עומד האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח, הנמנה על מועצת גדולי התורה. לפלג זה ב "אגודת ישראל" יש שבועון בשם "המחנה החרדי", והוא מבטא את השקפתו של האדמו"ר והחצר שלו.

באחרונה חדל השבועון ללכת בתלם של "אגודת ישראל" ונקט עמדה מנוגדת לזו של המפלגה: הוא דרש את החלפת השלטון בגלל המדיניות של ממשלת הליכוד, במיוחד במלחמת לבנון, שלפי דבריו העמידה מלחמה זו בסכנה את יהודי התפוצות.

ב "המחנה החרדי" של השבוע פורסם מאמר המערכת הבא:
לאחר ההלם שבאסון צור מתגברת התחשוה כי מדינת ישראל נקלעה למצב מביך מאוד. לא הסיבות הפיזיות שהביאו לקריסת מבנה הממשל חשובות, התוצאות המרות והמזעזעות הן הדורשות חשבון נפש.

בנוסף לחשבון הנפש הפנימי שעושה כל יהודי היורד למשמעותה של הטרגדיה הנוראה, מטרידה המחשבה כי הרוגי צור מצטרפים למחיר הכבד של המלחמה בלבנון.

כאשר פרצה המלחמה ניתן לה השם "מבצע שלום הגליל". למען שלומם של תושבי הגליל היה צורך לצאת אל מעבר לגבול ולהרחיק את תותחי המחבלים מטווח האש היהודית ואף אומות העולם ראו בכך מעשה בלתי נמנע כתוצאה מהטרדת היישובים על ידי הקטיושות והכנת מצבורי נשק להתקפה אפשרית.

מבצע זה אף יכול להסתיים בהצלחה ובנצחון מוחץ. זאת כאשר כל המחבלים הונסו לביירות וכל תשתיתם בדרום הלבנון, שהיוותה סכנה ליישובי הצפון, הושמדה. אך לא כן קרה, המבצע הפך למלחמה ולא מלחמה על הגליל אלא על ביירות המערבית ולא עוד אלא שצה"ל (?) נקלע למצב בו הוא צריך להפריד בין דרוזים ונוצרים בהרי השוף.

הסכנה העומדת עתה היא כי לאחר כל כך הרבה קרבות; לאחר ההדרדרות שביחסם של כל עמי תבל אל מדינת ישראל; לאחר ההסתבכות בטבח במחנות הפליטים; לאחר הבגידה הג'ומאיילית; לאחר ההתלקחות בהרי השוף; ולאחר האסון בצור עלולה עוד מדינת ישראל להיאלץ לצאת מהבוץ הלבנוני, מבלי להשיג אפילו את המינימום שהייתה יכולה להשיג לאחר שני ימי המבצע הראשונים.

משום כך חשוב למהר ולהחיש את הדיונים עם לבנון ולהפעיל את כל הלחצים כדי להביאם אל שולחן המו"מ. כשהמטרה הראשונה והעתידית היא להבטיח את שלום יישובי הגליל והמטרה השניה והמיידית היא לברוח כל עוד ניתן הדבר.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1982

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | צידון, לבנון
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות