לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מתיחות באגו"י לקראת כינוס חסידי בלז


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 14) - 21/01/1983 (יום ששי)
מתיחות רבה קיימת בתוך אגודת-ישראל לקראת הכינוס שמקיימים חסידי בעלז בעוד ימים מספר, בו ילובנו ויובהרו כל הבעיות העומדות על סדר-יומה של היהדות החרדית ועמדתם כלפי "אגודת ישראל".

במלאות שלוש שנים ליסוד הקהילה החרדית של חסידי בלז בארץ-ישראל, המקיימת שירותים דתיים נפרדים כמו: שחיטה, כשרות, רישום נישואים וכדומה, ויום הצלתו מידי הנאצים ועלייתו ארצה של האדמו"ר הקודם הרב אהרון רוקח, מתכנסים חסידי בעלז להתוועדות ולקביעת דרך בעתיד.
בכינוס ישתתפו ראשי הקהילות, רבנים, ראשי ישיבות והאדמו"ר הרב יששכר דב רוקח. פלג זה של חסידי בעלז ב "אגודת-ישראל" אינו תמים-דעים עם כל המתרחש במפלגה ובקואליציה הממשלתית, אינם מסכימים עם המדיניות של הליכוד, היו נגד מלחמת לבנון ומתנגדים להמשך השתתפותה של אגודת ישראל בקואליציה עם הליכוד, משמיעים דברי ביקורת על חלוקת הכספים שחברי-הכנסת ואגודת-ישראל מקבלים מהממשלה לפי ההסכם הקואליציוני עבור מוסדות החינוך התורני, ואינם מחלקים אותם שווה בשווה בין בוחרי אגודת ישראל - שעל חברי הכנסת מוטלת החובה לדאוג עבורם.

אנשי בעלז טוענים, כי מחלקים את הכספים בין המוסדות המקורבים לארבעת חברי-הכנסת, יש מוסדות שאין כל פרופורציה בין ההון העתק המושקע בהם לבין מספרם וערכם האמיתי. כמו-כן קיימות אפליות בין מוסדות שיש להם ח"כ המייצג אותם לבין אלה שאין להם "לוקסוס" זה.

בעקבות התסיסה הקיימת ב "אגודת-ישראל" בגלל תיקון חוק השבות של מיהו יהודי, יש חשש במפלגה שמא בכינוס זה יתועררו כל הפרשיות והבעיות ויסיקו מסקנות ויתקבלו החלטות שלא תהיינו לפי הרוח הקואליציונית של אגודת ישראל.

האדמו"ר מבעלז, הנמנה עם חברי מועצת גדולי התורה, אינו מזוהה עם אחד משני הפלגים, זה של הרב אליעזר שך (ליטאי) וזה של האדמו"ר מגור, הרב שמחה בונים אלתר (חסידי) שבתוך "אגודת ישראל". כשהוזמן להשתתף בכינוס למען תיקון חוק מיהו יהודי, שהתקיים ב "בנייני האומה", התחמק ואמר: "לשם מה לבוא לבנייני האומה כשאפשר לצאת לרחובות העיר ולהכריז על תיקון חוק זה בריש-גלי?"

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב דובר שלום 16, ירושלים (בית מדרש בעלז ומגורי האדמו"ר מבעלז)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות