לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרופיל נמוך לתעלת הימים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 12/05/1983 (יום חמישי)
שר האוצר יורם ארידור, בהיותו בארה"ב הורה לראשי ארגון הבונדס בארה"ב לפעול בפרופיל נמוך בגיוס כספים לתעלת הימים וזאת נוכח התנגדותו של השר מודעי לחפירת התעלה - כתב העיתון "ישראל שלנו" המופיע בניו-יורק.

נודע, כי 950 מתורמי הבונדס התחייבו לרכוש איגרות ב-100 אלף דולר כל אחד לצורך כריית תעלת הימים ומתוך זה כבר ניתנו בפועל 74 מיליון דולר, אולם כריית התעלה תעלה 1.3 מיליארד דולאר וסכום זה אין הבונדס מסוגל לגייס. מכאן שכריית התעלה, אם תמומש, תיפול ברובה על שכמו של משלם המיסים הישראלי.

נשיא הבונדס יהודה הלוי אמר, כי לאור המצב יכול הבונדס לאסוף כ-100 מיליון דולר עד סוף שנה זו ובכך יסתיים כנראה מיבצע תעלת הימים של הבונדס.

לדברי העתון, חלק מהתורמים שכבר העבירו כספים לבונדס למען תעלת הימים, פנו לארגון הבונדס וביקשו הבהרות בעקבות הפרסומים בנושא זה בארץ והוברר להם שישראל איננה מסוגלת לבצע בעת ובעונה אחת שני מבצעים כמו תעלת הימים ופיתוח המטוס "לביא".

אנשי הבונדס בניו-יורק מחכים להנחיות משר האוצר והם כבר נערכו לאפשרות, שתעלת הימים שנחשבה עד כה כאתגר מספר אחד של הארגון בארה"ב - לא תיחפר כלל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 641 Lexington Avenue, ניו יורק (הבונדס - State of Israel Bonds) | ים המלח (המסלול המרכזי של תעלת הימים) | 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק (מערכת "ישראל שלנו") | הים התיכון (המסלול המרכזי של תעלת הימים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות