לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כך נמנעה עסקת לולבים בין נטורי קרתא לראש העיריה המודח של רמאללה


מאת: נוח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 2) - 19/09/1983 (יום שני)
בגלל החג המוסלמי "עיד אל אדחה" שחל השנה בצמוד ליום הכיפורים, לא יצאה לפועל העיסקה המסחרית של לולבים בין ראש עיריית רמאללה המודח ובין "שר החוץ" של נטורי קרתא, לכן יהיו הנטורים נאלצים לברך ברכת "על נטית לולב" על לולבים הגדלים במשקים הציוניים.

אנשי נטורי קרתא בירושלים מקפידים מדי שנה שלא לברך על לולבים הגדלים במשקים ציוניים והם רוכשים לולבים המיובאים בדרך לא דרך מירדן, שלדבריהם הם הכי כשרים ...

השנה כשקיים מחסור בלולבים ומחיריהם גבוהים בכ-200 אחוז ממחירי אשתקד, ביקשו ראשי נטורי קרתא לרכוש לולבים מפרדסו של כארם חלאף, ראש עיריית רמאללה המודח המבלה את חודשי הקיץ ביריחו, ובעצמו בעל מטעים ופרדסים במקום.

הרב משה הירש פנה באופן אישי אל חלאף ועשה לרכישת לולבים, אך קיבל תשובה שלילית, שנומקה בחג הקרבן המוסלמי "עיד אל אדחה" שחל בימים אלה.

לאחר זה פנו נטורי קרתא אל אנואר אל-חאטיב, לשעבר מושל ירושלים, שיעזור להם, ביבוא לולבים מירדן. אל-חאטיב הבהיר כי ממשלת ירדן מוכנה להמציא את כמות הלולבים לידי נטורי קרתא אולם אין לו בטחון כי ממשלת ישראל תסכים ליבוא זה, ולכן עליהם לפנות לשלטונות ישראל בנידון. ובאין קשרים בין נטורי קרתא לממשלה הציונית הופסק המו"מ עם אל-חאטיב.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: יריחו, פלשתין | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | רמאללה, פלשתין
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות