לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חרדים "שיחררו" רב מידי שוטרים שכבלוהו באזיקים


מאת: נוח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 4) - 17/01/1984 (יום שלישי)
חרדים בירושלים "שיחררו" מידי שוטרים את הרב יהושע דוד טורצין, כשהוא כבול באזיקים, כי חשדו שרבם נחטף והוחזק בידי שודדים או בריונים.

אור ליום אתמול בשעה 3.30 בלילה נשמעו דפיקות בדלת ביתו של הרב יהושע דוד טורצין, בן 40, הגר ברחוב הושע 10 והמכהן כראש "ישיבת המצויינים" בירושלים.

לשאלה "מי אתם ?" באה התשובה: "משטרה". מה רצונכם? - הבאנו מברק. הרב טורצין סרב לפתוח את הדלת, בגין פריצה שהיתה ברחוב יואל הסמוך לפני ימים מספר. לאחר שלא נענו, שברו השוטרים את מנעול הדלת ופרצו פנימה. השוטרים, שהיו בלבוש אזרחי ולא הציגו תעודות מתאימות. אמרו, כי באו לעצור את בנו של הרב מיכאל אליהו, תלמיד ישיבה בן 17, על שלא התייצב ללשכת הגיוס.

ההורים, שחשדו כי הבאים הם שודדים, החלו לצעוק "גוועלט, גנבים שודדים רוצחים". אז כבלו השוטרים את הרב טורצין באזיקים וסחבו אותו בכוח מביתו לעבר מכונית המשטרה, שעליה היה לוח זיהוי אזרחי שעמדה ליד הבית. לקול צעקות המשפחה התאספו השכנים הוציאו את הרב מן המכונית ולקחו אותו משם כשהוא כבול באזיקי המשטרה. השוטרים נסוגו ועזבו את המקום.

למחרת התקשרה המשפחה עם עורכת-דין חנה חובב, ויחד איתה התייצב הרב במשטרה, שם הסירו את הכבלים מידיו, הגישו נגדו כתב אישום בעוון "תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרכוש משטרתי", והוא שוחרר בערבות עצמית.

לסופר "דבר" שביקר בבית הרב טורצין, איש נעים הליכות החי בצניעות, נמסר כי מיכאל אליהו התייצב כחוק בהגיעו לגיל הגיוס והיה עליו לעבור בדיקות רפואיות. לאחר שהוזמן על-ידי המשטרה להתייצב לבדיקות אלו, נאמר לו בלשכת הגיוס, כי אין לו תיק וממילא אינו יכול לעבור את הבדיקות. מסיבה זו לא הופיע בלשכת הגיוס.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חשין 1, ירושלים (מגרש הרוסים - כיכר מוסקבה - משטרת ירושלים ובית המעצר בירושלים) | רחוב הושע 10, ירושלים (שכונת גאולה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות