לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דורון תפילה ומלחמה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 06/06/1983 (יום שני)
מיון מהיר:
פשקווילים
דברים
1983
לבאי השכונות החרדיות בירושלים - מאה שערים, בתי הונגרים, בתי נייטן, ולאחרונה גם גאולה וכרם אברהם, להצטייד במלבושים צנועים שאינם מגרים את יצר הבריות... אחרת הם עלולים להפגע וצפוי להם "צו גירוש" מהשכונה.

עם התקרב עונת הקיץ והחום - מזהירים תושבי השכונות החרדיות - "מתחדשת סכנת מגיפת זוהמת הפריצות הפוקדת אף את תוככי מחננו הק' סכנה איומה ומאיימת המחייבת את כל החרד וירא לקדושת המחנה לעמוד בפרץ ולקדם פני הרעה בעוד המועד". כדי לקדם את פני הרעה הוחלט להתארגן בשכונות אלו ולהשתדל "שרחובותינו יישארו בקדושתם ובטהרתם".

תושבי השכונות נקטו בשלושה הדרכים של יעקב אבינו שהלך לקראת אחיו, עשו להם: דורון תפילה ומלחמה. הדורון - להציב שלטי אזהרה בכל מבואות השכונה ולהזהיר את הנשים העוברות שלא להופיע בשכונות החרדיות בלבוש לא צנוע ח"ו. תפילה - לערוך תפילות ולהתפלל להשי"ת שיסיר מלכות המינות הציונות מעליהם, אשר היא סיבת הסיבות למגיפה נוראה זו. למלחמה - ואם באלה השניים לא יועיל, יש רק דרך אחת ויחידה והיא: אם יבואו לשכונות שלהם בלבוש לא צנוע ח"ו, בראשונה נזהיר אותם ונגער בהם ואם לא יועיל נסלק אותם בכוח מהשכונות החרדיות למען שיישארו בקדושתם ובטהרתם, וידעו כל יושבי תבל כי השכונות החרדיות אינן הפקר בפני גל הפריצות העכור".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (שכונות חרדיות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות