לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מחתימים עצומה למען הקמת תחנת שידור חרדית


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 4) - 01/03/1984 (יום חמישי)
עצומה המונית למען הקמת תחנת שידור עצמאית תורנית למען ישמע קול התורה והיהדות בארץ ובתפוצות, תופץ לחתימה ע"י "הוועד הצבורי למען הקמת תחנת שידור לפי ההלכה".

"הוועד" שהוקם לאחרונה בירושלים, כבר פנה אל רבנים, ראשי ישיבות, אדמו"רים ואישי-צבור חרדים, שיתנו יד ויתמכו בהקמת התחנה. בפנייה נאמר, בין היתר, כי שידורי החרדיו חודרים אל אלפי בתים של יהודים חרדים ומשפיעים על כל בני ביתם, ולכן מצאו חובה לפעול במסגרת הוועד דנן, למען תוקם תחנת שידור תורנית עצמאית, שתופעל אך ורק לפי ההלכה - להרבצת תורה ויהדות בכל בני ישראל. הוועד מבקש את תמיכתם ברעיון זה ואת הסכמתם להצטרף אליו בזכויות מלאות, או לשלוח את הנציג שלהם.

בשלב הבא, יפנה הוועד אל המתפללים ואל מוסדות תורניים, כדי לגייס פעילים להגשמת המטרה. רק אחר-כך יפנו אנשיו אל הציבור החרדי, שיחתום על העצומה.

מחוגי "הוועד" נמסר לסופר "דבר", כי הרבנים והאדמו"רים כבר נתנו את הסכמתם וברכתם להקמת תחנת השידור התורנית, ביניהם האדמו"ר מגור, הרב שמחה בונים אלתר, שגם תרם מכספו למטרה זו, האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח, הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב מרדכי אליהו, הרב שלמה זלמן אוירבוך, ראש ישיבת "קול תורה", הרב י. ש. אלישיב, לשעבר חבר בית-הדין הרבני הגדול, שניהם בעלי סמכות תורנית.

לאחר קבלת תשובתו של הרב אליעזר מנחם שך, ראש ישיבת פוניבז' ולשעבר נשיא מועצת גדולי התורה, יתחיל הוועד בתעמולה רחבה ומקיפה למען הקמת תחנת השידור.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (שכונות חרדיות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות