לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המקורבים משפיעים על הרב שך להיפגש עם פרס


מאת: נוח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 24/08/1984 (יום ששי)
על אף השמועות, כי מאחורי עמדתו המסוייגת של ח"כ פורוש מהליכה עם המערך עומד הרב אליעזר מנחם שך, ראש הפלג הליטאי של אגו"י ולשעבר נשיא מועצת גדולי התורה, אין זה מן הנמנע כי בעלי השפעה המקורבים לרב שך, שלדעתם אין לשלול הליכה עם המערך, יבהירו את עמדתם לרב שך בתקווה שיתן את האות לכך ש "אגודת ישראל" תנצל את כוחה להפיק את מלוא התועלת ותלך לממשלה בראשות פרס.

יו"ר המערך שמעון פרס עושה בימים האחרונים מאמצים מרובים להיפגש עם ראש ישיבת פוניבז', הרב אליעזר שך, בתקווה שפגישה זו תסיר את ה "וטו" ואת שארית ההתנגדות מצידו של הרב שך ללכת עם המערך.

בין חברי המערך המצדדים בצעד זה יש הטוענים, כי יש תקדים לדבר. בשעתו נפגש ראש הממשלה דוד בן-גוריון עם "החזון איש" (הרב אברהם ישעיהו קרליץ), שהיה אז בעל הדעה בקרב היהדות החרדית.

עד עכשיו לא ידוע אם הרב שך נתן הסכמתו לפגישה עם פרס, אך לסופר "דבר" נודע, כי מקורביו של הרב שך מביעים דעתם, שאין לדחות מראש פגישה זו, שכן "החזון איש" בשעתו לא דחה אותה.

אם אמנם יאות הרב שך לקבל לשיחה את שמעון פרס, או את אחד מנציגיו הבכירים של המערך, יש אומרים שגם האדמו"ר מגור, הרב שמחה בונים אלתר, לא יסרב להיפגש עם אנשי המערך.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב הירקון 110, תל אביב (מושבה בעבר של מפא"י מפלגת העבודה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות