שלטונות
איטליה פסקו חד וחלק שאין לעודד את
ישו הנוצרי ושליחו יוחנן בפרסומים על מכירת מיץ אשכוליות תוצרת ישראל, גם אם הוא בא מהארץ שבה נולד ה "משיח" שלהם. "
בתפוצות" בטאון
הקונגרס היהודי העולמי מוסר, כי המודעה שנועדה לעודד מכירת מיץ אשכוליות מתוצרת ישראל, עוררה זעם רב בקרב
הכנסיה הקתולית באיטליה.
המדובר בחברה בשם "מזון וילסון", שמרכזה במילנו והיא מייבאת מיץ אשכוליות מישראל ומשווקת אותו בערי איטליה. התוצר הישראלי נמכר באיטליה תחת התווית "יפו, רויאל".
במודעה שפרסמה החברה ושמתנוססת על אוטובוסים ועל מכוניות, מופיעה תמונת הסעודה האחרונה של ישו, ובה השליח יוחנן יושב לימינו של ישו. "מה יש לשתות הערב ?" שואל השליח את רבו, וישו משיב: "מיץ יפו רויאל לכולם".
ראשי הכנסיה הקתולית בטורינו, שבה התפרסמה המודעה לראשונה, התלוננו לפני שלטונות העיר כי יש במודעה משום חילול כבוד הכנסיה
הנוצרית. שלטונות טורינו קיבלו את התלונה והורו להוריד את המודעה מייד מכל המקומות שבהם הוצגה. כן הוציאו צו האוסר להציגה באיטליה כולה. בד בבד נתנו הוראה לפתוח בחקירה נגד החברה, מפרסמי המודעה והפרסומאי. הם עלולים לעמוד לדין בעוון הוצאת דיבה נגד הכנסיה וחילול כבודה.
הפרסומאי ללין קסאלאנטה, שהכין את המודעה בשביל החברה, טוען להגנתו כי משרדו מתמחה בפרסום לא-שגרתי וכי חשב שבמודעה מופגן חוש-הומור מעודן ומיוחד.
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות
למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By